خبرگزاری کار ایران

در اولین همایش مدیران برنامه‌ریزی شرکت‌های تابعه هلدینگ تاکید شد؛

برنامه‌ریزی راهبردی بهترین روش برای نیل به اهداف

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۰۳

اولین همایش مدیران برنامه ریزی شرکت های تابعه هلدینگ فارس و خوزستان، سیمان تامین و عمران با حضور صفاکیش مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس و خوزستان ، معاونان و مدیران هلدینگ و مدیران برنامه‌ریزی کلیه واحدها، در تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای جلسه صفا کیش مدیر عامل شرکت سیمان فارس و خوزستان با تبیین اهمیت برنامه ریزی در هلدینگ تصریح کرد:در مجموعه هلدینگ تخصصی سیمان و عمران روش برنامه ریزی راهبردی بعنوان بهترین روش برای نیل به اهداف عالی مجموعه انتخاب شده است و طی سال گذشته با جلسات مختلفی که با صاحب نظران و مدیران برگزار شد برنامه راهبردی هلدینگ تدوین شده که اجرای این برنامه نیاز به همکاری فعال و هدفمند تمام همکاران در هلدینگ و شرکت ها دارد .

وی گفت: یکی از روش‌هایی که می‌تواند به توسعه و اثربخشی فرهنگ برنامه‌ریزی در مجموعه کمک کند برگزاری مرتب همین گردهمایی هاست و در فاصله برگزاری گردهمایی باید کمیته راهبردی تشکیل شود تا مدیران ارتباط و هماهنگی بیشتری در برنامه ریزی مشترک داشته باشند .

نایب رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران افزود: ایجاد ساختاری مشابه و استاندارد در واحد‌های برنامه‌ریزی شرکت‌های گروه، استفاده هماهنگ‌تر از الگوی کارت امتیازی متوازن جهت پایش شاخص‌های راهبردی، تسری برنامه‌ریزی راهبردی به تمام ارکان سازمان بخصوص در تصمیم‌گیری‌های هیات مدیره، هدف‌گذاری و ارائه دقیق اطلاعات قابل مقایسه جهت بهینه کاوی و برداشت یکسان از شاخص‌ها و تعیین مالک هر شاخص و تدوین برنامه‌های عملیاتی و پروژه‌های بهبود از جمله مهمترین مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عباس صفاکیش افزود: تغییر شرایط محیطی صنعت از جمله تغییر پارادایم حاکم بر محیط شرکت‌ها از تولید محور به مشتری مدار و استراتژیک محور و تمهیدات هلدینگ جهت ایجاد ساختار متناسب با این رویکرد و تغییر شاخص‌های چند لایه مورد پایش در سطح هلدینگ و شرکت‌ها در کنار توجه به وضعیت خاص هر شرکت امروزه غیر قابل انکار است.

در ادامه همایش مدیر عامل, معاونین, مشاوران و مدیران محترم هلدینگ و مدیران برنامه ریزی شرکت های گروه مطالبی را بصورت بحث آزاد در زمینه های مختلف برنامه ریزی ارایه دادند .

موسوی معاون امور مالی و پشتیبانی هلدینگ  اهمیت تحلیل حساسیت در برنامه‌ریزی از جمله تاثیرات مختلف قیمت فروش بر بازدهی خاطرنشان کرد.

ممیزان معاون عمران هلدینگ بر اهمیت برنامه‌ریزی راهبردی در هلدینگ و لزوم تناسب ساختار سازمانی تاکید کرد.

مدیران برنامه ریزی نیز مواردی را در راستای لزوم برگزاری این جلسات، استاندارد سازی ساختار برنامه ریزی واحدها ، پراکندگی، تکراری بودن و حجم زیاد اطلاعات درخواستی هلدینگ و توجه بیشتر به برنامه ریزی در واحد ها بیان نمودند.

در پایان خلاصه نتایج حاصله از جلسات بررسی عملکرد شش ماهه و روش مصوب هلدینگ جهت استاندارد سازی شاخص های کارت امتیازی متوازن توسط موذن چی ، مظفری، سید فتوحی، لطفی و حبیبی آزاد بیان گردید و مقرر شد با همکاری واحد برنامه ریزی هلدینگ از سه ماهه سوم سال 97 این روش در سطح شرکت ها اجرایی گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز