خبرگزاری کار ایران

ورزش نکردنِ دو سوم افراد کم‌توان ذهنی به دلیل نبود امکانات

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۳۸

به دلیل نبود امکانات و شرایط مناسب برای ورزش، تنها یک‌سوم از افراد کم‌توان ذهنی به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند و سایر افراد این گروه دچار کم‌تحرکی بوده و در معرض خطرات جدی برای سلامتی‌ خود قرار دارند.

به گزارش ایلنا، کم‌توانی ذهنی یک اختلال رشدی شایع است که زندگی فرد را در سراسر عمر تحت تأثیر قرار می‌دهد. افراد کم‌توان ذهنی عمدتا کم‌تحرک بوده و در فعالیت‌های ورزشی شرکت نمی‌کنند که این موضوع آن‌ها را در معرض بیماری‌های متعدد جسمی و روحی قرار می‌دهد. هماهنگی بین اعمال و رفتار در این افراد بسیار مشکل است و همین امر تعاملات اجتماعی را برای آنها سخت کرده و آنها‌ را به انزوا می‌برد.

بنابراین، برنامه‌های ورزشی و شاد تاثیر زیادی در بهبود روحیه و سلامت جسمانی این افراد دارد و از هر دارویی برای آنها بهتر و‌ موثرتر است.

اما متاسفانه به دلیل نبود امکانات و شرایط مناسب برای ورزش، تنها یک‌سوم از افراد کم‌توان ذهنی به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند و سایر افراد این گروه دچار کم‌تحرکی بوده و در معرض خطرات جدی برای سلامتی‌ خود قرار دارند.

بنابراین همه ما وظیفه داریم تا با همراهی یکدیگر، شرایطی را فراهم کنیم تا همه افراد جامعه از شرایط و فرصت‌های برابر استفاده کنند.

در یکسال گذشته گروهی را تشکیل داده‌ایم تا هر هفته در کنار این افراد ورزش و بازی کنیم. آنچه از این تجربه نصیبمان شده، انرژی وصف ناپذیر و حال خوش است...

در این ویدئو گوشه‌ای از این لحظات به تصویر کشیده شده... از شما هم دعوت می‌کنیم تا با ما همراه شوید.

حجم ویدیو: ۹.۷۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۹ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز