خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط‌زیست لرستان خبر داد:

احداث 4 پاسگاه‌ محیط‌بانی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۲۵

مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: ۴ پاسگاه محیط‌بانی در استان نیز احداث می‌شود.

به گزارش‌ ایلنا از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در دیدار با انجمن‌های مردم‌نهاد شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان که در فرمانداری کوهدشت برگزار شد، اظهار داشت: استان لرستان بالاترین فعالیت سمن‌ها را در کشور داراست. در استان 99.9 درصد تشکل‌های محیط‌زیستی بدون حاشیه و چشمداشت در راستای اهداف مشترک فعالیت می‌کنند و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم افرادی از محیط‌زیست سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت سمن‌های محیط‌زیستی در شهرستان‌ها‌ی کوهدشت و رومشکان افزود: برخی از دغدغه‌های فعالان محیط‌زیست مربوط به حوزه‌های دیگری غیر از فعالیت سازمان محیط‌زیست است و پیشنهاد داریم جلسه‌ای با حضور مدیران کل لرستان برای ارائه راهکار و بررسی مشکلات زیست‌محیطی برگزار شود.

منطقه باباحبیب و سرکن حفاظت شده‌ می‌شود

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با تأکید بر اینکه در استان مسئولان و مردم برای حفاظت از محیط‌زیست اتفاق‌نظر دارند، عنوان کرد: تا جایی که می‌توانیم برای تعامل با نهادها تلاش کنیم، به‌عنوان مثال اگر یک واحد صنعتی دارای آلودگی‌ست، به‌جای تعطیل‌کردن کارخانه و بیکاری کارگران می‌توانیم با تعامل این معضل را به نحو شایسته‌ای رفع کنیم.

وی با اشاره به جانفشانی محیط‌بانان و فرهنگ‌سازی‌ها برای ممانعت از شکار حیات‌وحش در لرستان بیان کرد: سطح جغرافیایی استان 27هزار کیلومتر مربع است، با مشارکت همیاران و فعالان محیط‌زیست میزان فعالیت شکارچیان دچار کاهش شده و برای بهبود اقدامات نیاز به حمایت‌های بیش‌تری داریم.

فتحی بیرانوند با اشاره به تلاش‌های 72ساعته‌ی برخی از محیط‌بانان در کوه‌های لرستان برای حفاظت از حیات‌وحش گفت: در سال گذشته مصوب‌شده که مناطق شکار و صیدممنوع سرکن و باباحبیب بین شهرستان‌های کوهدشت، رومشکان و پلدختر با مساحت 20 هزار و 700 هکتار به منطقه حفاظت‌شده ارتقا یابد و در سال آینده نیز یک پاسگاه محیط‌بانی در این مناطق احداث می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه باوجود کمبود اعتبارات 7پاسگاه محیط‌بانی را در لرستان احداث کرده‌ایم و احداث 4پاسگاه دیگر در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: کل ادارات محیط‌زیست در کشور به‌دلیل کمبود اعتبارات نتوانسته‌اند 11پاسگاه محیط‌بانی را احداث کنند، اما این مهم در لرستان به‌دلیل حمایت‌ها میسر شده و تلاش می‌کنیم که امسال ادارات محیط‌زیست شهرستان‌های لرستان را به دوربین‌های مجهز تجهیز کنیم.

فتحی بیرانوند با اشاره به نقش آموزش در حفاظت از محیط‌زیست اظهار داشت: رفتارهای زیست‌محیطی مردم با تلاش فعالان این حوزه نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده و آموزش‌های محیط‌‌زیستی را می‌توان باتوجه به قشرهای مختلف جامعه ترویج کرد.

وی با غیرضروری خواندن برخی از جاده‌های احداثی امور عشایر در لرستان افزود: این موضوع را به رئیس سازمان امور عشایر کشور انتقال داده‌ایم، ما می‌توانیم با حفظ خدمت به عشایر از تخریب مراتع و محیط‌زیست جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/
مریم شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز