خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۱۷ شرکت تعاونی سهامی عام با اشتغالزایی برای ۳ هزار و ۹۲۴ نفر ثبت شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۶۸۲

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۱۷ شرکت تعاونی سهامی عام در ۷ استان کشور با اشتغالزایی برای ۳ هزار و ۹۲۴ نفر و سرمایه ۴ هزارو ۷۱۶ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا، «علیرضا ناطقی» گفت: استان‌ تهران با تعداد ۷ تعاونی سهامی عام و سرمایه بالغ بر ۴۵۷۸ میلیارد ریال رتبه نخست کشور در تشکیل اینگونه تعاونی‌ها را داراست.

وی افزود: استان‌های خوزستان با تعداد ۴ تعاونی سهامی عام و سرمایه ۵۸ میلیارد ریال، یزد با تعداد ۲ تعاونی سهامی عام و سرمایه ۶۰ میلیارد ریال، گلستان با سرمایه ۵ میلیارد ریال، مازندران با سرمایه ۵ میلیارد ریال، گیلان با سرمایه ۵ میلیارد ریال و اردبیل نیز با سرمایه ۵ میلیارد ریال هرکدام با یک شرکت تعاونی سهامی عام، رتبه دوم تا هفتم را در کشور کسب کرده ‌اند.

مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی، گفت : در سال جاری نیز تعداد ۲ شرکت تعاونی سهامی عام در استان‌های اردبیل و تهران با سرمایه اولیه ۱۸ میلیارد ریال و دارای ۳۳۹ سهامدار حقیقی و ۲۰ سهامدار حقوقی به ثبت رسیده است.

ناطقی در ادامه ایجاد تنوع در شیوه‌های افزایش سرمایه و امکان توزیع سهام در بخش تعاونی دو هدف اصلی شکل گیری تعاونی‌های سهامی عام دانست و گفت : یکی از عوامل بازدارنده برای توسعه بخش تعاون درکشور محدودیت‌های قانونی ورود بخش تعاونی به بازار سرمایه است.

وی ضمن اشاره به اینکه شرکت تعاونی سهامی عام براساس بند (۹) ماده (۱) قانون اجرای سیاست‌های‌ کلی ‌اصل ‌چهل ‌وچهارم (۴۴) قانون اساسی تشکیل می‌شوند، گفت: اینگونه شرکت‌های تعاونی با رعایت قانون تجارت و محدودیت‌های موجود در قانون اشاره شده تشکیل می‌شوند.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: مهمترین ویژگی این نوع شرکت‌های تعاونی این است که مؤسسین قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تأمین می‌کنند و اصلی‌ترین دغدغه تعاونی‌ها یعنی تامین سرمایه از این طریق برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز