خبرگزاری کار ایران

اقدام ارزشمند شرکت عمران، آب و خدمات کیش برای مدیریت پسماند

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۴۴۵

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از اجرای طرح مدیریت پسماند و آموزش تفکیک از مبدا در مدارس جزیره کیش خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی عرب با بیان اینکه تا کنون این طرح در بیش از 8 مدرسه و مرکز آموزشی اجرا شده افزود: آموزش یاران شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش تا پایان آذرماه با مراجعه به سایر مدارس درباره جداسازی پسماندهای قابل بازیافت به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مدارس جزیره به مخازن 360 لیتری برای جمع‌آوری جداگانه اقلام بازیافت، مخازن کوچک برای کلاس‌ها و اتاق‌های مدارس و کیسه پلاستیکی مخصوص جمع‌آوری اقلام بازیافتی تجهیز می‌شوند و پیمانکار خدمات منطقه، دو بار در هفته مخازن انتقال پسماند قابل بازیافت را تخلیه می‌کنند.

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، تهیه و نصب پوسترهای اطلاع رسانی و آموزش مربیان و معلمان مدارس را به‌عنوان دیگر برنامه‌های این شرکت برای اجرای صحیح فرآیند تفکیک زباله و بازیافت عنوان کرد.

علی عرب ضمن اشاره به اینکه شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش به عنوان مدیریت اجرایی پسماند در جزیره، به تهیه برنامه عملیاتی مدیریت پسماند اقدام کرده، اظهار داشت: طی یک برنامه 3 ساله فرایند کامل و اصولی مدیریت پسماند در جزیره کیش اجرا خواهد شد که یکی از مهمترین طرح‌های این برنامه، آموزش و فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند از مبدا و جلب مشارکت شهروندان است.

گفتنی است، سال 96 روزانه به‌طور متوسط حدود 100 تن انواع پسماند عادی در جزیره کیش تولید شده که از این میزان حدود 12 درصد جداسازی و بازیافت شده و با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال‌جاری این میزان به 60 درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز