خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم:

کارآفرینان را دست‌کم می‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۲۵۹

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: ما نه تنها کارآفرینان را دست‌کم نمی‌گیریم بلکه دانش‌آموز کارآفرین را هم دست‌کم نمی‌گیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مسعود برومند، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم در اولین روز از هفته پژوهش و فناوری که در دبیرستان دخترانه یاس نبی برگزار شد، گفت: امسال مثل هرسال هفته پژوهش را از مدرسه آغاز کردیم. آنچه که ما در هفته پژوهش دنبال آن هستیم، این است که گام مهم  در ابتدای پژوهش، فرهنگ‌سازی است و همه باید برای توسعه آن فرهنگ تلاش کنند‌. برای اینکه این کار صورت بگیرد از افرادی که سمبل هستند باید تقدیر شود. بنابراین وقتی به سراغ فرهنگ‌سازی می‌رویم قبل از هر چیزی بر ما واجب است که روز اول را با پژوهش و فناوری به همراه مدرسه و دانشگاه آغاز کنیم.

وی ادامه داد: اینکه چرا اینقدر برای ما مهم است که در مدرسه به این موضوع توجه خاص شود به این دلیل است که ثروت را کسانی ایجاد می‌کنند که کارآفرین و خلاق هستند و می‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کنند. اینها افرادی هستند که کسی آنها را نمی‌شناسد گرچه دیده نمی‌شوند اما کار خودشان را می‌کنند و گرچه تقدیر نمی‌شوند ولی باز هم به تلاش خودشان ادامه می‌دهند.

برومند افزود: این افراد از دانشگاه‌ها بیرون آمده‌اند اما قبل از اینکه وارد دانشگاه شوند در مدرسه بوده‌اند. پس بنابراین ما دنبال آدم‌های ریسک پذیر هستیم که می‌توانند کارهای تیمی را به خوبی انجام دهند و با دیگران ارتباط خوب برقرار کنند. پس طبیعتا باید از مدرسه شروع کنیم هر آنچه که در مدرسه صورت می گیرد شکل دهنده کشورمان در آینده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و تحقیقات گفت: من از همه دانشگاه ها درخواست کردم از امروز در  دانشگاه‌ها را به روی همه دانش‌آموزان باز کنند این کاری است که ما امسال کرده‌ایم تا دانش‌آموزان وارد محیط‌های شوند که که می توانند برای آینده آنها ایجاد انگیزه کنند.

او با بیان اینکه ما در این راستا نیاز به همکاری داریم گفت: همکاری آموزش و پرورش و آموزش عالی فقط در حوزه کنکور نیست بلکه همکاری ما خیلی بیشتر از این‌ها باید توسعه پیدا کند. باید بپذیریم که آموزش چه در مدرسه و چه در دانشگاه‌ها نیازمند یک بازنگری اساسی است. امروزه آموزش و پژوهش از هم جدا شده‌اند و به شدت در هم دخیل شده‌اند. پس بنابراین ما به نوع دیگری از آموزش نیاز داریم و در آن نوع از آموزش بچه‌های ما باید یادگیری را  در کنار حل مسئله بیاموزند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و تحقیقات در پایان بیان کرد: باید با هم تقسیم کار داشته باشیم زیرا آن چیزی که ما دریافت می کنید خروجی آموزش و پرورش است. در این فضا و شرایط خاصی که قرار داریم خوشحال می‌شوم ما از پژوهشگران تقدیر می‌کنیم که بسیار جوان‌اند. ما نه تنها کارآفرینان را دست‌کم نمی‌گیریم بلکه دانش آموز کارآفرین را هم دست‌کم نمی‌گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز