خبرگزاری کار ایران

دبیر علمی هفته پژوهش و فناوری زنجان خبرداد:

تجلیل از پژوهشگران برتر در هفته پژوهش و فناوری/ معرفی 30 پژوهشگر برتر استان

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۱۷۷

دبیر علمی هفته پژوهش و فناوری استان زنجان گفت: به مناسبت هفته پژوهش ۳۰ نفر به عنوان پژوهشگر برتر در سه دسته اعضای هیات علمی دانشگاه ها، کارکنان برتر پژوهشی و فناور برگزیده استان معرفی خواهند شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، علیرضا شغلی، در جمع خبرنگاران گفت: تیم علمی متشکل از دبیران مرتبط با انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر تشکیل و در 10 آذرماه امسال فراخوانی به تمام دستگاه‌های استان و دانشگاه‌ها ارسال شده است.

معاون تحقیقات و فناوری علوم پزشکی و دبیر علمی هفته پژوهش و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه تمام پژوهشگران و فناورانی که در دستگاه ها از امتیاز بالای علمی برخوردار هستند تا 20 آذر مدارک را برای ما ارسال کردند، گفت: در 22 آذر ماه کمیته علمی تشکیل شد و پرونده ها و مدارک ارسالی با حضور سایر اعضای کمیته بررسی شد.

این مقام مسئول، افزود: به همین منظور 30 نفر به عنوان پژوهشگر برتر در سه دسته اعضای هیات علمی دانشگاه ها، کارکنان برتر پژوهشی و  فناور برگزیده استان معرفی خواهند شد.

شغلی با بیان اینکه رتبه بندی استان در حوزه پژوهش بر اساس جایگاه دانشگاهی است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تیپ دو برتر کشور است و اعتقاد ما این است پژوهش خوب پژوهشی است که حال مردم را خوب کند؛ لذا پژوهش موتور توسعه جوامع است و پژوهش که نتواند به سلامت مردم پاسخ دهد یک جای کار می لنگد.

به گفته وی، سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی اولویت های 5 ساله دانشگاه با حضور ذینفعان اولویت های پژوهش در سلامت مردم تدوین شد؛ ترجمان دانش هم که خلاصه ای از آن قابل درک و بهره برداری مدیران است؛ تهیه می شود و در سایت قرار می گیرد.

عباس ربیعی هم در سخنانی با اشاره به اینکه نیروی کمکی اصلی که تکمیل کننده تحقیقات اساتید است؛ دانشجویان هستند، گفت: از این رو لازم است تا از تحقیقات این قشر هم تجلیل شود.

رئیس بنیاد نخبگان و عضو هیات علمی دانشگاه زنجان و دبیر کمیته دانشجویی ادامه داد: برای کمیته دانشجویی برنامه هایی همچون تجلیل از دانشجویان فناور و پژوهشگر برتر از طریق فراخوانی که از طریق جهاد دانشگاهی منتشر می شود، اجرا می شود.

وی افزود: نشست های تخصصی اطلاعات اولیه در حوزه پژوهش با عناوین نشست های اخلاق پژوهش و آسیب شناسی و منابع اطلاعاتی و علم سنجی برگزار می شود.

محمدی گفت: سند تحول مهمترین سند آموزش و پرورش است وتاکید بسیاری بر پژوهش محوری دارد.

به گفته وی، به منظور هدایت این قشر به سمت پژوهش محور در پایه ششم ابتدایی درس تفکر پژوهش و کار فناوری تدریس می شود.

سرپرست معاونت پژوهش و دبیر کمیته پژوهشی دانش آموزی افزود: در این حوزه جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی برای مقاطع متوسطه و طرح جابربن حیان برای مقطه ابتدایی برگزار می شود.

محمدی با بیان اینکه روز شنبه زنگ ساعت پژوهش در تمام مدارس به صدا درمی آید، به حضور دانش آموزان در پارک های علم و فناوری اشاره کرد و افزود: روز 29 آذر ماه تجلیل از پژوهش گران معلم و دانش آموزان اجرا می شود.

این مقام مسوول افزود: در این هفته از 28 پژوهشگر فرهنگی، 15 نفر از پژوهشگران دانش آموزی در جشنواره نوجوان خوارزمی که رتبه کشوری دارند و 12 نفر پژوهشگر دوره ابتدایی که در این طرح حائز رتبه برتر هستند، تقدیر خواهد شد.

محمد موسوی معاون پارک علم و فناوری استان زنجان هم در سخنانی اظهار کرد: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری از 21 تا 23 آذرماه  با هدف نمایش دستاوردهای پژوهش و فناوری برپا شد.

وی افزود: این نمایشگاه با حضور 15 دستگاه اجرایی، واحدهای فناور و پارک های فناوری و 60 هسته و واحد فناور دایر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای دومین سال پارک علم و فناوری برپایی این نمایشگاه را برعهده دارد، گفت: افزایش 40 درصد شرکت های دانش بینان که به 49 شرکت رسیده و دانش بنیان کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز