خبرگزاری کار ایران

آماده‌باش اورژانس، هلال احمر و راهداری برای طرح زمستانی ۹۷

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۸۱۵

رییس اورژانس کشور از آماده‌باش نیروهای اورژانس برای طرح زمستانی ۹۷ خبر داد.

به‌ گزارش ‌ایلنا، پیرحسین کولیوند در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی سال ۹۷ افزود: حدود دو ماه قبل اورژانس بیش از ۴۰۰ دستگاه آمبولانس جدید را وارد ناوگان خود کرد. امروز نیز در شرایطی طرح زمستانی را آغاز می‌کنیم که ظرفیت‌های ما در برخی از پایگاه‌ها و مناطق حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین ما افزایش آموزش‌ها و ارتقای مهارت کارکنان اورژانس را نیز در دستورکار قرار دادیم و با توجه به این که به دلیل مشکلات اعتباری امکان افزایش نیرو برای ما وجود نداشت، ساعت فعالیت نیروهایمان را افزایش داده و برخی از نیروها نیز در ساعت استراحت خود در طرح زمستانی حضور دارند.

رییس اورژانس کشور با اشاره به این که امسال بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در طرح زمستانی خدمات رسانی می کنند گفت‌: تمامی پایگاه‌های زمینی و همچنین امداد هوایی ما در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی تا کنون ۲۳ هزار مجروح را منتقل کرده است که از این تعداد ۶۵ درصد به اتاق عمل منتقل شده‌اند.

شاهین فتحی - معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از آماده‌باش ۱۲۴۵ پایگاه امداد و نجات در سراسر کشور در طرح زمستانی خبر داد.

وی با اشاره به این که امسال توان هلال احمر برای طرح زمستانی افزایش یافته است، تاکید کرد: در زمستان امسال ۱۲۴۵ پایگاه در سراسر کشور در آماده باش قرار دارند همچنین ۲۴ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در استان‌ها مستقر شده‌اند. ۳ هزار و ۴۵۰ خودرو امدادی نیز در طرح زمستانی به کار گرفته شده‌اند و روزانه ۴ هزار و ۴۲۵ نفر از امدادگران در پایگاه‌های ما حضور دارند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز در این رزمایش با اشاره به این که تلاش ما بر این است که امسال هیچ یک از جاده‌ها و شریان‌های اصلی به دلیل بارش‌های جوی مسدود نشوند، گفت‌: در طرح زمستانی امسال ۸۷۰ راهدارخانه و بیش از ۹ هزار ماشین آلات راهداری در کنار بالغ بر ۱۲ هزار نیروهای ما در آماده‌باش هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز