خبرگزاری کار ایران

لنج‌داران هندیجان در اعتراض به ۹ ماه نداشتن سفر دریایی؛

سفره خالی در مقابل فرمانداری پهن کردند

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۳۲۶

لنج‌داران هندیجان در اعتراض به شرایط نامساعد کاری و ۹ ماه نداشتن سفر دریایی به‌خاطر مشکلات بی‌شمار، سفره خالی در مقابل فرمانداری این شهر انداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، باتوجه به افزایش نرخ ارز و متعاقبا سوخت و کمبود حمایت از فعالان این عرصه، بسیاری از لنج‌های ایرانی مدت‌هاست نتوانسته‌اند سفر دریایی انجام دهند.

بنابر گزارش‌های دیافتی از منابع محلی؛ این هفته تعدادی از لنج‌داران هندیجان در استان خوزستان، با پهن کردن سفره خالی در مقابل فرمانداری این شهرستان، اعتراض خود را به وضع نامساعد موجود نشان دادند.

یکی از آنها به این نکته اشاره کرد که حدود ۹ ماه است به دلیل مشکلات بی‌شمار نتوانسته‌اند به دریا بزنند.

سیدعلی موسوی گمارانی (رییس هیات مدیره تعاونی لنج‌داران و حمل‌و‌نقل دریایی استان بوشهر) به ایلنا گفت: براساس مصوبه هیات دولت از ابتدای سال قرار بود به لنج‌ها سوخت یارانه‌ای بدهند. اما در عمل سوخت را به نرخ یارانه‌ای که ندادند هیچ، بلکه به نرخ آزاد و لیتر سوختی ۹۰۰۰ تومان در مهر ماه و اکنون پس از کاهش نرخ ارز و نفت جهانی نزدیک به ۶۰۰۰ تومان عرضه می‌شود. این امر موجب زمین‌گیر شدن و جلوگیری از فعالیت شناورها شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز