خبرگزاری کار ایران

انتشار ۵۵ هزار مقاله از محققان ایرانی در اسکوپوس

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۰۴۹

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاون پژوهشی وزارت علوم، گفت: براساس آمار تا سال ۲۰۱۷ تعداد ۵۵ هزار مقاله از محققان ایرانی در اسکوپوس منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن شریفی (مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاون پژوهشی وزارت علوم) با بیان اینکه تولیدات علمی کشور افزایش یافته، گفت: براساس آمارها، تا سال ۲۰۱۷ تعداد ۵۵ هزار مقاله از محققان ایران در اسکوپوس منتشر شده است البته هنوز آمارها تکمیل نشده است اما ما توانستیم از لحاظ تولید مقاله در دنیا خوب رشد کردیم و سهم ۱.۹۴ درصدی را در دنیا بدست آوریم.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی معاونت پژوهشی وزارت علوم گفت: تاکنون ۵۸ نشریه وابسته به وزارت علوم در پایگاه‌های بین‌المللی نمایه‌‌سازی شده است. همچنین تا سال ۲۰۱۷ تعداد ۵۵ هزار مقاله از محققان ایران در اسکوپوس منتشر شده است.

او افزود: در حال حاضر ۱۲۰۰ نشریه علمی، پژوهشی در وزارت علوم، انجمن‌های علمی و دانشگاه‌ها منتشر می‌شود.

شریفی در پایان تاکید کرد: توانمندسازی نشریات با دو رویکرد صورت می‌گیرد که یکی رتبه‌بندی نشریات است تا بر این اساس نشریات برتر را در سطح دنیا معرفی و نشریات ضعیف را توانمند کنیم.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری معاون پژوهشی وزارت علوم رویکرد دیگر را اعمال مشوق‌هایی برای نشریات به منظور ورود آنها در نمایه سازی‌های بین‌المللی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز