خبرگزاری کار ایران

گزارش: عادت پاییزه استقلال

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۱۰۳

این انگار برای استقلال عادت شده که از اواخر پاییز اوج بگیرد. دست‌کم در سه فصل گذشته اوضاع به همین منوال بوده است.

به گزارش ایلنا، لیگ شانزدهم، یعنی سال اولی که منصوریان به استقلال آمد این تیم در شروع فصل نتایج خوبی به دست نیاورد، اما در ادامه وضع بهتر شد؛ آنقدر که استقلال در جدول دور برگشت صدرنشین شد و شاید اگر مسابقات چند هفته دیگر ادامه داشت، می‌توانست با پشت‌سر گذاشتن پرسپولیس عنوان قهرمانی را هم به خودش اختصاص بدهد.

پارسال هم قصه همین بود؛ با این تفاوت که بعد از شروع ضعیف منصوریان، مدیران استقلال تحمل نکردند و او را کنار گذاشتند. به این ترتیب شفر به «فصل برداشت» رسید و نتایج درخشان نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم به پای او نوشته شد. با این وجود باز هم از دست رفتن امتیازات کلیدی ابتدای فصل قاتل جان آبی‌ها شد تا آنها به رتبه سومی رضایت بدهند و بار دیگر شاهد قهرمانی رقیب سنتی باشند.

این بار دیگر همه انتظار داشتند شروع لیگ هجدهم سناریوی متفاوتی داشته باشد و شفر که به خوبی با زیر و بم تیم آشنا شده بود، از همان هفته‌های آغازین به هیچ حریفی رحم نکند. با این وجود جدایی چند بازیکن، تاخیر شخص شفر در بازگشت از آلمان و نهایتا تغییرات مدیریتی باعث شد باز هم کابوس شروع‌های ضعیف برای استقلال تکرار شود. آبی‌ها در 11 بازی آغازین لیگ هجدهم تنها سه پیروزی به دست آوردند تا فریاد حیاکن، رهاکن در پایان دیدار با ماشین‌سازی از روی سکوها علیه شفر سر داده شود.

همزمان انتقادات کمیته فنی هم شروع شده بود و دیگر اعتراض به مربی آلمانی یک «تابو» به شمار نمی‌آمد. با این وجود رشته بخت شفر در استقلال به «مو» رسید، اما پاره نشد. آنها حالا سه هفته است که دارند می‌برند و بدجوری هم می‌برند؛ ابتدا پیروزی یک بر صفر برابر استقلال خوزستان، سپس برتری 3 بر صفر مقابل نفت آبادان و حالا پیروزی 5 گله در خانه سپیدرود رشت مسابقات نیم‌فصل نخست، روز پنجشنبه با برگزاری دیدار معوقه با پدیده مشهد برای استقلال به پایان می‌رسد.

ظریفی می‌گوید اگر قرار به تداوم پیروزی‌های پرگل و تصاعدی استقلال باشد، لابد این بار آنها باید با 7 گل پدیده را شکست بدهند! فارغ از این شوخی، پیروزی احتمالی استقلال در این مسابقه باعث خواهد شد فصلی که برای آبی‌ها خیلی کابوس‌وار شروع شد، به شیرین‌ترین شکل ممکن به نیمه برسد. این یعنی استقلال هیچ‌وقت مهلتی برای ناامیدی باقی نمی‌گذارد، مخصوصا حوالی فصل زمستان!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز