خبرگزاری کار ایران

نظام جدید بازآموزی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۱۱۸

طرح «نظام جدید بازآموزی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور» رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، طرح «نظام جدید بازآموزی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور» با حضور «سلیمان پاک سرشت» معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور رونمایی شد.

پاک سرشت افزود: درحوزه آموزش مربیان وارد فاز جدیدی شده‌ایم و لازم است در این خصوص مستند سازی لازم برای تبدیل آن به یک رویه علمی و متقن انجام شود.

وی ادامه داد: آنچه که هیچ یک از ما در آن تردید نداریم این است که رویه فعلی مطلوب نیست و کسی از ادامه مسیر موجود دفاع نمی‌کند و می‌دانیم هرآنچه که اکنون داریم از جمله  الزامات، مقررات و نهادمندی‌ها، همه پیرامون وضعیت موجود شکل گرفته‌اند و آنچه قاعده‌مندی فعلی را ماندگار و تقویت می‌کند؛ مقررات حوزه آموزش، پژوهش و مالی سازمان و حتی مقرراتی است که در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: ما در کلیات توافق داریم و می‌دانیم که با صنعت و دانشگاه  تعامل مطلوبی نداریم، منابع کافی هم نداریم علاوه بر این لازم است مربیان ما متناسب با رویکرد تازه ارتقاء یابند.

وی ادامه داد: بخش اعظم مشکلات احتمالی اجرای طرح در دوره پایلوت مشخص خواهد شد. مهم این است که  یک سیستم مانیتورینگ و مستندساز بسیار پیشرفته داشته باشیم که از ابتدا تجربه‌هایمان را مستند کنیم تا بتوانیم در پایان امسال نقاط ضعف و قوت این رویکرد تازه را ارزیابی کنیم.    

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لازم است این طرح را به عنوان یک پروژه جدی بپذیریم، از این رو  پیشنهاد می‌کنم طرح را به صورت یک سند، تهیه و مراجع ذی ربط بین المللی را در جریان این تحول تازه قرار دهیم.

وی افزود: باید از ظرفیت انجمن های علمی استفاده کنیم. انجمن‌های علمی اصولا نهادهایی غیر انتفاعی هستند و تمایل زیادی برای مشارکت در  این حوزه‌ها دارند.

پاک سرشت ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی در به سامان رساندن اینگونه طرح‌های مهم، چند توصیه ارائه کرد؛ اول اینکه لازم است دورنمای این طرح با لحاظ سیاست‌های بلند مدت سازمان دیده شود. دوم؛ اجرایی کردن این طرح لازم است با کاهش تصدی گری دولت همراه باشد و سخن آخر اینکه اجرای پروژه پیش رو، نباید تکلیف و هزینه‌ای برای دولت ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز