خبرگزاری کار ایران

با تلاش متخصصان ایرانی صورت گرفت؛

نصب نخستین عرشه دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی در خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۵۵۱

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: به همت و تلاش شبانه‌روزی مهندسان و متخصصان ایرانی نخستین عرشه دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی با وزن دو هزار و ۲۰۰ تن، در این میدان گازی نصب شد.

به گزارش ایلنا، پیام معتمد مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس‌جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چهار سکوی دریایی برای انتقال گاز از ۳۸ حلقه چاه در فاصله ۹۰ کیلومتری ساحل کنگان طراحی شده ،گفت: این چهار سکو به وسیله دو رشته خط لوله ۳۲ اینچ دریایی گاز را به پالایشگاه خشکی منتقل می‌شود.
 
وی از ساخت سکو‌های دریایی فاز ۱۳ پارس جنوبی به وسیله متخصصان داخلی خبرداد و بیان کرد: نخستین سکوی آن پس از بارگیری به وزن حدود دو هزار و ۲۰۰ تن، بامداد امروز در موقعیت مخزنی سکوی ۱۳B در میدان گازی پارس جنوبی نصب شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با بیان اینکه از ابتدای ماه گذشته دو عرشه ۱۳B و ۱۳D به طور همزمان در کارخانه صنعتی دریایی صدرا بوشهر بارگیری شد افزود: به سبب شرایط ناپایدار جوی و اهمیت رعایت الزامات ایمنی، نصب سکوی ۱۳B در موقعیت مناسب شرایط جوی انجام شد.

پیشرفت  ۹۸ درصدی ساخت سکوی اصلی ۱۳B پارس جنوبی
 
معتمد از پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی ساخت سکوی اصلی ۱۳B پارس جنوبی خبرداد و بیان کرد: با وضعیت شرایط مساعد آب و هوایی، عملیات نصب این سکو آغاز شد و پس از انجام مراحل جداسازی از شناور با تلاش شبانه‌روزی مهندسان، نیرو‌های فنی کارفرما و شرکت صدرا بر روی چهارپایه از پیش نصب شده در این موقعیت قرار گرفت.
 
وی ظرفیت برداشت روزانه از سکوی اصلی فاز ۱۳ پارس جنوبی را ۵۰۰ میلیون فوت مکعب دانست و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از انجام عملیات و فعالیت‌های مربوط به اتصالات سکو، این عرشه در دی‌ماه امسال وارد مدار تولید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز