خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خبرداد:

اجرایی شدن عملیات آبخیزداری بند سنگی ملاتی وبند گابیونی در ازنا

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۲۲۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از اجرایی شدن عملیات آبخیزداری، بند سنگی ملاتی به حجم ۳۵۰۰ متر مکعب و بند گابیونی به حجم ۵۴۰ متر مکعب در حوزه خسرو میره ازنا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان؛ شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ساخت و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در کل استان در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: بندهای سنگی ملاتی و گابیونی حوزه خسرومیره شهرستان ازنا با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد و چهل میلیون تومان در حال ساخت است.

وی به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی این طرح اشاره کرد و افزود: ساخت این بند با ارتفاع ۷ متر و طول تاج ۸۰ متر و با عرض ۸ متر از اواسط شهریورماه سالجاری شروع شده است.

نجفی تصریح کرد: در این پروژه اهدافی همچون جلوگیری از سیلاب، فرسایش خاک، اخذ رسوب، آبدهی چشمه ها و قنوات زیردست، جمع آوری آب های فصلی، تغذیه سفره های آب های زیرزمینی و... دنبال می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ضمن اشاره به  دیگر عملیات بیولوژیک، اعم از چاله‌کنی و کپه‌کاری در حوزه خسرومیره گفت: مساحت جنگل کاری اقتصادی نیز در این حوزه ۶۰ هکتار و کپه کاری ۱۲۰ هکتار بوده است که با کاشت بذرهایی همچون بادام و گونه های مرتعی به بهبود معیشت روستا نشینان حوزه آبخیز، غنی سازی مراتع و تقویت پوشش گیاهی کمک می‌شود.

نجفی  با بیان اینکه،میزان آب جمع آوری شده در پشت بند ۶۵ هزار متر مکعب است ،تاکید کرد: اصلی‌ترین هدف احداث این پروژه، حفاظت از روستای چرخستانه که در پایین دست بند واقع شده است  است ؛ که سالیانه خسارات زیادی بر اثر سیلاب به این روستا وارد می شد.

 

انتهای پیام/
الهام قاسمی نیایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز