خبرگزاری کار ایران

رنجکش در بازدید از دوره آموزش راهنمایان گردشگری :

جذب گردشگر و ماندگاری آنان در آستارا مستلزم خلاقیت و نوآوری است

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۲۱۹

فرماندار آستارا گفت: جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران در این شهرستان مستلزم بکارگیری خلاقیت و ایده های جدید است و متولیان امر در این خصوص برنامه ریزی کنند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در بازدید از دوره آموزش مدیران و راهنمایان گردشگران در ساختمان سابق اداره آموزش و پرورش آستارا بیان کرد: فضاهای گردشگری ویژه در بخش بوم گردی آستارا به خوبی شناسایی نشده و معرفی ظرفیت های موجود برای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی موثر است.

وی بیان کرد: سفر سالانه حدود شش تا هفت میلیون گردشگر داخلی وروزانه حدود سه هزار مسافر خارجی از مرز زمینی با جمهوری آذربایجان به آستارا فرصت خوبی برای رونق اقتصادی این شهرستان است و باید از این ظرفیت برای توسعه استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: راهنمایان گردشگری نقش مهمی در برقراری حلقه های اراتباط خدمات گردشگری و همچنین معرفی جاذبه‌های موجود در شهرستان دارند.

وی اضافه کرد: یکی از خلاءهای موجود در ایجاد این پیوستگی آموزش است که باید تمامی فعالان حلقه‌های مرتبط با خدمات گردشگری آموزش های لازم مهارتی را فراگیرند.

فرماندار آستارا افزود: آموزش موجب ارتقای کیفیت خدمات می شود و باید با فراگیر کردن آموزش ها خدمات بهتر ارائه شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز در این بازدید ضمن تشکر از حضور فرماندار آستارا در نشست گفت: نخستین دوره آموزش مدیران و راهنمایان گردشگری در آستارا به منظور آموزش مقررات و قوانین سفر، بهداشت مسافرت، اصول نوین گردشگری، مدیریت کسب و کار در مناطق گردشگرپذیر با شرکت 30 نفر برگزار شد.

داریوش ملک زاده افزود: سال 2018 را سازمان جهانی گردشگری به عنوان گردشگری بر پایه دیجیتال نام نهاده است و باید ایده‌های نو برای رونق گردشگری به متولیان امر آموزش داده شود.

وی ادامه داد: دوره‌های راهنمای بین‌المللی هتل داری، کافی شاپ و غذاهای بومی و محلی نیز برای مدیران گردشگران و علاقه مندان به این حرفه برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز