خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

تولید 250 هزار تن سیب زمینی در کردستان/ کسب رتبه چهارم کشوری در تولید سیب زمینی

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۱۱۵

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال با هفت هزار و 500 هکتار اراضی زیرکشت بالغ بر 250 هزار تن سیب زمینی در استان تولید شده است.

به گزارش ایلنا، فرید سپهری اظهارکرد: اراضی کشاورزی زیر کشت سیب زمینی امسال، بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ هکتار بود که توانستیم با تولید ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی رتبه چهارم کشوری را به دست آوریم.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۰۰ بهره بردار تولید این محصول را در استان به عهده دارند، افزود: ۸۰ هزار تن از این محصول تولیدی به استان های دیگر کشور و همچنین کشور عراق صادر می شود.

سپهری با بیان اینکه محصول تولیدی کردستان از نظر شاخص‌ های سلامت استاندارد و سالم است، ادامه داد: از ۱۸۸ نمونه سیب زمینی کردستان در سال جاری ۹۵ درصد محصول استاندارد و سالم بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: درصد سلامت سیب زمینی از نظر سموم و کود شیمیایی باید کمتر از ۱۷۰ پی پی ام باشد که در سیب زمینی ‌های تولیدی کردستان بسیار کمتر از این حد بوده است.

وی بیان کرد: دوره های آموزشی برای سیب زمینی کاران و تشویق آنان برای عرضه محصول استاندارد کارهایی بوده که سازمان جهاد کشاورزی و معاونت غذا و داروی استان از سال ۹۵ در استان انجام می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز