خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی مطرح کرد:

مهم‌ترین دغدغه حال حاضر جامعه کارگری؛ امنیت شغلی، معیشت، اشتغال و تشکل‌ها است

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۰۹۰

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی گفت: دغدغه‌های حال حاضر جامعه کارگری امنیت شغلی، معیشت، اشتغال و تشکل‌ها می‌باشد که این موارد به خوبی از سوی نمایندگان کانون استانی و کانون عالی در حال پیگیری بوده و ما هم در وزارتخانه متبوعمان از طریق معاونت روابط کار و این اداره کل بدنبال این هستیم که با کمک هم بتوانیم پیگیر این خواسته‌ها باشیم.

به گزارش ایلنا، فرزاد یوسفی (مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی) در کارگاه آموزشی اعضای کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران، گفت: از همکاری نمایندگان کانون فوق و کانون عالی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حضور نمایندگان کانون در جلسات شورای عالی کار و کمیته‌های مزد – کمیته روابط کار و حضور در سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و همایش‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین دغدغه حال حاضر جامعه کارگری، امنیت شغلی، معیشت، اشتغال و تشکل‌ها می‌باشد که این موارد به خوبی از سوی نمایندگان کانون استانی و کانون عالی در حال پیگیری بوده و ما هم در وزارتخانه متبوعمان از طریق معاونت روابط کار و این اداره کل بدنبال این هستیم که با کمک هم بتوانیم پیگیر این خواسته‌ها باشیم.

یوسفی به چند استراتژی برای رفع دغدغه‌های تشکل‌ها اشاره نمود و بیان کرد: ۱- قدرتمند شدن تشکل‌ها: باید به رشد کمی تشکل‌ها توجه جدی داشته باشیم. ۲- علاوه بر رشد کمی به توسعه کیفی از طریق آموزش، آگاه ساختن تشکل‌ها و نقش آنها در عرصه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه توجه کنیم. ۳- تقویت رسانه‌های کارگری برای شنیدن صدای جامعه کارگری که باید کانون‌های فکری برای تشکل‌ها در جامعه کارگری ایجاد شود. ۴- هم‌افزایی مشترک میان تشکل‌های کارگری: تشکل‌های کارگری باید هویت واحد داشته باشند.

وی یادآور شد: در دوره‌ای که من مسئولیت این اداره کل را گرفتم با رهنمودهای معاونت محترم روابط کار این هم‌افزایی هم در تشکل‌های کارگری و هم در تشکل‌های کارفرمایی رشد چشم‌گیری داشته و خوشبختانه در جلسات شورای عالی کار برای تعیین دستمزد هم‌افزایی خوبی بین تشکل‌های کارگری وجود داشت که البته باید این روش الگویی مناسب برای سایر مطالبات کارگران باشد.

مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی در پایان، به انجام کار فرهنگی برای تشویق نمایندگی کارگران از سطح کارگاه یا واحد تا سطح کانون استانی و کانون عالی که پیگیر مطالبات گارگران می‌باشند تاکید کرد و این نکته را مطرح کرد که باید از زحمات نمایندگان مقتدر و توانمند کارگری تقدیر و قدردانی بعمل آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز