خبرگزاری کار ایران

نظری:

شهر نباید خودرو محور باشد

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۹۰۱

عضو شورای شهر تهران با اشاره به لزوم بازگشایی نرده های چهارراه ولیعصر در مسیر عابر پیاده اظهار کرد: پلیس راهور پلیس می تواند، تردد شهروندان را در چهارراه ولیعصر مدیریت و از ایجاد ترافیک جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری، عضو شورای شهر تهران با حضور در چهارراه ولیعصر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید نرده های چهارراه ولیعصر در مسیر عابر پیاده بازگشایی شود؛ چرا که اگر کسی که روی ویلچر می نشیند، بخواهد از این چهار راه گذر کند نه نرده ها باز هستند و نه می تواند از زیرگذر استفاده کند.

 وی با بیان اینکه هیچ آسانسوری در زیرگذر وجود ندارد تا معلولان بتوانند از آن استفاده کنند، گفت: انتظار داشتیم این مشکل با آرامش و با تعامل بین مسئولان، پلیس راهور و مدیران شهری حل شود، اما متاسفانه چنین تعاملی شکل نگرفت.

 عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حتما باید شرایط به گونه‌ای شود که همه شهروندان بتوانند در معابر شهری تردد کنند. این اصلا خوب نیست که بخشی از جامعه نتوانند در معابر به راحتی تردد کند. به نظر می‌رسد بهترین اتفاق این است که همه شهروندان بتوانند از سطح شهر برای تردد استفاده کنند.

نظری با بیان اینکه شهر باید انسان محور شود، عنوان کرد: شهر نباید خودرو محور باشد. شهروندان باید برای تردد در سطح شهر در اولویت باشند اما به نظر می رسد بخشی از تصمیم‌گیرندگان شهری با این موضوع موافق نیستند. ما از سال گذشته تلاش کردیم نرده‌ها بازگشایی شوند و شهروندان بتوانند از سطح خیابان گذر کنند؛ البته این اتفاق در برخی مواقع رخ داد و نرده ها بعضا باز شدند.

 وی تاکید کرد: اگر چراغ های عابر در سطح خیابان ها فعال شوند و پلیس نقش راهنمایی و مدیریت عابران پیاده را ایفا کند و اجازه ندهد در صورت قرمز بودن چراغ عابر از خیابان عبور کند مشکلی در رابطه با ترافیک نخواهیم داشت.

 عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر بازگشایی نرده ها صورت نگیرد و امکان تردد عابران از سطح خیابان مهیا نشود، در نهایت باید فکری به حال مناسب سازی زیر گذر کنیم. ممکن است ناچار شویم در زیر گذر آسانسور یا بالابر تعبیه کنیم اما از لحاظ فنی این را بررسی نکرده‌ام که آیا امکان تعبیه آسانسور در حال حاضر وجود دارد یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز