خبرگزاری کار ایران

یک روزنامه روسی خبر داد:

آمادگی ارتش ترکیه برای حمله به مناطق تحت سیطره آمریکا در سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۶۸۰

روزنامه روسی «سفوبودنایا بریسا» از آمادگی ارتش ترکیه برای حمله به مناطق کردنشین تحت کنترل نیروهای آمریکا در سوریه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «زاور کارایف» در مقاله‌­ای با عنوان «ترک­‌ها به کردها و آمریکا حمله می­‌کنند»، از آمادگی ارتش ترکیه برای حمله به مناطق کردنشین سوریه خبر داد.

در این مقاله آمده است: «ترکیه در حال حاضر و به دنبال اختلافات جدید با آمریکا بار دیگر به اتخاذ اقدام­‌های تند و سخت که به عملیات بزرگ علیه کردها و نیروهای آمریکایی منجر می­‌شود، ‌تهدید کرد».

در همین زمینه «کریم ییلدریم» کارشناس ترک گفت: رفتار آمریکا بسیار ‌پرسش‌برانگیز است. این کشور به وعده­‌های خود عمل نمی‌­کند. «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه با «رکس تیلرسون» وزیر وقت خارجه آمریکا برای خروج گروه‌­های تروریستی از منبج و نیز برای برگزاری دوره­‌های مشترک در مناطق حلب که همچنان نیروهای آمریکا بر آن تسلط دارند، ‌توافق کردند. ارتش ترکیه وارد منبج نشد و آمریکا نیز اجازه چنین اقدامی را نداد اما دلایل آن را هم توضیح نداد. این یک اقدام فریبکارانه است. به تبع این شروط برای معامله مناسب نیست به همین دلیل ترکیه اعلام کرده است که عملیات جدید انجام می­‌دهد.

کدام شروط؟

مشکل ترکیه این است که حضور و عملکرد آمریکا باعث تقویت قدرت گروه­‌های تروریستی می­‌شود. آنها یک دولت تروریستی مخصوص خود ایجاد می­‌کنند که یکی از اهداف آن ویرانی سوریه و ترکیه است. شاید آمریکا کاملا درک نمی­‌کند که چنین چیزی ممکن است اما این باعث تغییر نقش آن نمی­‌شود.

مشکل دیگری که وجود دارد، این است که آمریکا به پیشنهادهای دیپلماتیک ترکیه پاسخ نمی­‌دهد. آنها اعلام می­‌کنند که برنامه­‌ای وجود دارد و همه باید به آن عمل کنند اما این برنامه عمل نمی­‌کند. بنابراین آسیب­‌های برخوردها در حال حاضر بالاست. بسیاری به روش آمریکا اعتماد کرده و در عملیات مبارزه با تروریسم دخالت نمی­‌کنند و از درگیری با ارتش ترکیه پرهیز می­‌کنند. اما تا کنون به نظر می­‌رسد که همه چیز فرق کرده است،‌ گروه­‌ها و سلاح­‌ها و پایگاه­‌های گروه­‌های تروریستی در مسیر ارتش ترکیه قرار می­‌گیرد. این موضوع بسیار خطرناکی است. در این حالت ترکیه گزینه­‌ای غیر از اینکه فقط به حمله به تروریست­‌ها اکتفا نکند،‌ پیش رو ندارد. شرکای نظامی آمریکایی تروریست­‌ها هم که در دفاع جنایتکارانه از آن­ها تا پایان خط پیش می‌­روند، باید مورد نظر قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز