خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیات مقررات‌زدایی؛

مقررات و نحوه نظارت بر فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۴۷۶

هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، بخشنامه‌های محدودکننده وزارت صنعت درباره فعالیت فروشگاه‌های بزرگ چندمنظوره و زنجیره‌ای را لغو کرد.

به گزارش ایلنا، براساس مصوبه هیأت مقررات‌زدایی، پروانه کسب صادره از اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کل کشور معتبر بوده و فروشگاه‌های مذکور برای تاسیس شعب جدید در شهرهای مختلف با هر میزان از جمعیت، نیاز به مجوز دیگری ندارند.

علاوه بر این، مقررات محدودکننده ذکرشده در بخشنامه‌های مذکور از قبیل ضرورت انتقال برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به اتحادیه همگن ذیربط، رعایت محدودیت متراژی، محدودیت‌های جمعیتی شهر محل استقرار شعبه و ... به موجب مصوبه اخیر هیأت مقررات‌زدایی لغو شد که شرایط را برای توسعه فروشگاه‌های مذکور تسهیل و بهبود خدمت‌رسانی آنها به مردم در اقصی نقاط کشور را در پی خواهدداشت.

براساس این گزارش، از نتایج توسعه فروشگاه‌های بزرگ چند منظوره و زنجیره‌ای می‌توان به شفافیت مالی، کاهش فرار مالیاتی و نظارت آسان‌تر اشاره کرد.

هیأت مقررات‌زدایی در مصوبه خود تصریح کرده که ایجاد هر نوع مقررات اجرایی و نظارتی در زمینه فعالیت فروشگاه‌های بزرگ چند منظوره و زنجیرهای باید در چارچوب قانون نظام صنفی و با اخذ نظرات بخش خصوصی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز