خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت تهران:

رشد علمی و اخلاقی همراه با هم می‌تواند تحول‌آفرین باشد

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۹۷۰

امام جمعه موقت تهران خطاب به دانش‌‌‌‌پژوهان تاکید کرد: رشد علمی و اخلاقی را با هم داشته باشید چون اگر علم با اخلاق گره بخورد، می‌‌‌تواند تحول‌‌آفرین باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌‌فرد در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی دارندگان طلای المپیادهای علمی سال ۹۷ گفت: جوانان را باید به علم، دانش، عقلانیت، اخلاق و ایمان آراسته کرد تا آینده کشور درخشان شود.

وی با بیان اینکه این جوانان سرمایه‌‌‌ها و ظرفیت‌‌‌های استثنایی و بی‌‌نظیرند، اظهار داشت: امیدواریم در آینده با حضور دانش‌‌پژوهان و دانش‌‌آموزان نخبه علمی در کرسی‌‌های مدیریتی با پشتوانه ایمان و اخلاق، نظام اداری چابک، کوچک و عاری از فساد داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: در اقتصاد سیاسی دیروز جهان نگاه این بود که کشورهایی که دارای سرمایه‌‌‌‌های مادی و ذخایر مادی بیشتر و باارزشی بودند، کشورهای پیشرو و موفق محسوب می‌‌شدند ولی این نگاه تغییر کرده است.

ابوترابی‌‌فرد ادامه داد: در حال حاضر هر کشوری که از سرمایه نیروی انسانی با ارزش‌‌‌‌تری برخوردار باشد به موقعیت برتری دست خواهد یافت و تردیدی در این نیست که اگر کشوری این سرمایه‌‌‌های ارزشمند عالم، کاردان، کارآمد، مدیر، مدبر، شجاع، با انگیزه، متعهد، با اخلاق و با ایمان را در اختیار داشته باشد و از سرمایه‌‌‌‌های دیگر هم بهره‌‌‌‌مند باشد و بتواند از آنها به خوبی استفاده کند، از شتاب و سرعت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: بدون تردید امروز جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با کشورهای شمال، جنوب، شرق و غرب در برخورداری از سرمایه نیروی انسانی و دیگر سرمایه‌‌‌‌های موثر رشد، پیشرفت و توسعه از معدل استثنایی و بالایی برخوردار بوده و آینده این کشور بسیار درخشان است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به دانش‌‌‌‌پژوهان تصریح کرد: عمده نگرانی و دغدغه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های امروز دشمنان ایران، دستگاه حاکمه آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه دقیقا به خاطر اطلاعات درستی است که از این معدل و سرمایه با ارزش به دست آوردند و امروز این سرمایه در اختیار شماست و می‌‌خواهند از شما بگیرند.

ابوترابی‌‌فرد ادامه داد: اگر می‌‌خواهیم سرمایه نیروی انسانی که امروز از آن برخورداریم در عرصه‌‌های مختلف ارزشیابی کنیم شاخص‌‌ها پیشرفت را نشان می‌‌دهد.

وی افزود: برای نمونه در حوزه دانش‌‌‌‌آموزی، دانش‌‌آموزان ما علیرغم امکانات کم در مقایسه با کشورهای توسعه‌‌‌‌‌‌‌‌یافته اقتصادی، از موفقیت‌‌‌های بسیار چشم‌‌گیر و بالایی برخوردارند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خروجی باشگاه دانش‌‌‌پژوهان جوان در عرصه های علمی از معدل بالایی برخوردار است، تصریح کرد: دانشجویان ایرانی که از دانشگاه‌‌‌های معتبر جهان فارغ‌‌التحصیل می‌‌شوند به صورت معناداری با دیگران متمایز و فاصله دارند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه تولید علم نسبت به تبدیل دانش به فناوری کار ساده‌‌‌ای است، خاطرنشان کرد: ما در ایران فاصله تولید علم با تبدیل دانش به فناوری را بسیار کم کرده‌ایم.

وی با اشاره به فناوری‌های هسته‌‌ای، نانو، لیزر، فضایی و موشکی ابراز داشت: ما هم‌‌اکنون جزو پنج کشور دنیا در فناوری موشکی هستیم و این تبدیل قدرت علم به فناوری هست که در این سه دهه رشد معناداری کرده است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه ایران در قله استقلال به معنای واقعی کلمه قرار دارد، بیان کرد: این سرمایه توسط نظام جمهوری اسلامی و با اصل کلیدی ولایت فقیه به دست آمد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز