خبرگزاری کار ایران

سرهنگ اقبالی هشدار داد:

تبلیغات دروغین دام کلاهبرداران در فضای مجازی/مردم هوشیار باشند

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۹۳۲

رئیس پلیس فتای استان البرز از مردم خواست فریب تبلیغات ارزان فضای مجازی را نخورند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد اقبالی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از روش‌های مجرمانه که برخی موارد مشاهده می‌شود، کلاهبرداری با استفاده از قیمت گذاری وسایل اعم از خودرو و وسایل الکترونیکی با قیمت‌های ارزان است که با استفاده از این روش اقدام به اخذ بیعانه از مشتریان کرده و پس از اخذ وجه، دیگر پاسخگوی مشتریان نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران اغلب دنبال ترغیب کاربران با استفاده از ادبیات مهندسی دارند و سعی می‌کنند طعمه‌های خود را وادار به انجام خواسته‌های خود کنند.

سرهنگ اقبالی علت اصلی این رخداد را حسن اعتماد بیش از حد مشتریان عنوان و خاطرنشان کرد: کاربران نیز باید دقت لازم داشته باشند که به‌منظور پیشگیری ازهرگونه برداشت اینترنتی غیرمجاز قبل از هرگونه خرید و اتصال به درگاه بانکی مراقب صفحات جعلی(فیشینگ)باشند چراکه مجرمان سایبری در کمین افراد زود باور هستند.

وی افزود: کلاهبرداران با ایجاد صفحه جعلی از طریق وعده فروش شارژ ارزان قیمت، قربانیان را به سمت خرید از سایت جعلی ترغیب کرده و آنجا با بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد، موجودی حساب آنها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان البرز افزود: با توجه به کثرت استفاده از فضای مجازی و سهولت ایجاد بستر اشتغال، افراد فرصت‌طلب با سوء‌استفاده از اعتماد کاربران و انجام تبلیغات دنبال کلاهبرداری از آنها هستند که کاربران باید در این زمینه آگاهی کامل داشته باشند.

وی از مردم خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز