خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان خبر داد:

۱۰ روستای هدف گردشگری در لرستان شناسایی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۶۹۶

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان به شناسایی ۱۰ روستای هدف گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی برای احداث خانه‌های بوم‌گردی در لرستان پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا از لرستان، مسعود رضایی به اجرای 273 طرح هادی روستایی با اعتبار 430 میلیارد ریال در استان لرستان اشاره کرد و افزود: این 273 طرح هادی که سال گذشته در استان اجرا شد نسبت به سال‌های قبل 2 برابر رشد داشت.

وی با بیان اینکه در هزار و 523 روستای بیش از 20 خانوار استان که ظرفیت و قابلیت تهیه طرح هادی را داشته‌اند این طرح انجام شده است، افزود: مابقی روستاها نیز به ‌دلیل موانعی از جمله استقرار در حریم سد، حریم راه، بستر رودخانه و یا مناطق رانشی طرح هادی تهیه نمی‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان در رابطه با انتخاب روستاهای هدف گردشگری در استان نیز عنوان کرد: با توجه به جاذبه‌های طبیعی روستاهای لرستان، تلاش شده مناطق هدف گردشگری شناسایی و ساماندهی شود که در این زمینه 10 روستا در استان که قابلیت گردشگری دارند انتخاب شدند تا طرح‌های هادی به محوریت گردشگری در آنها اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی روستاهای بیشه خرم‌آباد، ولیعصر پل‌دختر، ونایی بروجرد و امام‌زاده قاسم ازنا در حال اجراست، بیان کرد: براساس تفاهم‌نامه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور 150 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه جهت ایجاد خانه‌های بوم‌گردی و تعمیر واحدهای موجود در روستا که قابلیت نگهداری دارند پرداخت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: سه هزار و 415 روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار و 569 روستا بیش از 20 خانوار جمعیت دارند.

انتهای پیام/
مصطفی باقری
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز