خبرگزاری کار ایران

بیانیه مشترک کنفرانس ژنو؛

صلح، خودکفایی و تأمین آینده افغانستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۳۰۱

کنفرانس ژنو در مورد افغانستان با حضور نمایندگانی از ۱۶ کشور و ۵۳ نهاد بین‌المللی، جامعه مدنی، بخش خصوصی و رسانه‌ها با صدور بیانیه مشترک به کار خود پایان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، کنفرانس ژنو در مورد افغانستان به میزبانی کابل و سازمان ملل که با حضور هیئت هایی از ۱۶ کشور و ۵۳ نهاد بین المللی و نمایندگان جامعه مدنی، بخش خصوصی و رسانه‌ها در تاریخ ۲۷ و ۲۸ نوامبر در سوئیس برگزار شد، با انتشار بیانیه پایانی بر لزوم توسعه همکاری‌های منطقه‌ای در عرصه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد.

شرکت کنندگان این کنفرانس و حامیان بین المللی افغانستان ضمن یادآوری از پیشرفت‌های صورت گرفته در راستای خودکفایی این کشور، تاکید کردند که چالش‌های جدی از جمله نا امنی، فقر و فساد هنوز پا برجا است.

حامیان بین‌المللی افغانستان همچنین ضمن اینکه بر تعهد خود نسبت به پاسخگویی متقابل برای ایجاد راه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که بتواند صلح، امنیت را برقرار کند، تاکید کردند و پیشرفت در بسیاری از بخش‌های اصلاحات در افغانستان را نیز مورد تایید قرار دادند.

نمایندگان شرکت کننده در کانفرانس توافق کردند؛ در خصوص تقویت رشد اقتصادی، کاهش فقر، اشتغال زایی، مبارزه با فساد، توانمند سازی زنان، بهبود حکومت داری، حاکمیت قانون و حقوق بشر هنوز نیاز است که کارهای زیادی صورت گیرد.

شرکت‌کنندگان در کنفرانس مجددا بر ارائه بسته کمکی ۱۵.۲ میلیارد دلاری برای اولویت‌های توسعه‌ای افغانستان تا سال ۲۰۲۰ تاکید و به کاهش تدریجی کمک‌ها برای توسعه اجتماعی و اقتصادی افغانستان در جریان دهه تحول اشاره کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز