خبرگزاری کار ایران

پمپئو:

گزارشی از ارتباط مستقیم بن‌سلمان با قتل خاشقجی ارائه نشده است!

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۱۰۴

وزیر امور خارجه آمریکا پس از ارائه گزارش درباره ارتباط با عربستان در مجلس سنا، مدعی شد سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده دست داشتن مستقیم ولیعهد عربستان در قتل روزنامه‌نگار سعودی را تایید نکردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز-چهارشنبه- پس از ارائه گزارش درباره روابط با عربستان در مجلس سنا، مدعی شد سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده، دست‌داشتن مسقیم «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار سعودی را تایید نکردند.

پمپئو گفت: «اطمینان دارم که تمامی گزارش‌های ارائه شده توسط سازمان‌های اطلاعاتی را مطالعه کردم، مگر اینکه گزارشی جدید طی ساعات اخیر منتشر شده باشد. هیچ گزارشی مبنی بر دست داشتن مستقیم ولیعهد سعودی با قتل خاشقجی وجود ندارد. این تمام چیزی است که می‌توانم در فضای غیرمحرمانه اعلام کنم.»

پمپئو و «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا امروز پشت درب‌های بسته و در جلسه‌ای محرمانه، گزارشی درباره روابط با عربستان به سناتور‌ها ارائه کردند.

سناتور‌های آمریکایی پس از اتمام این جلسه از عدم حضور رییس سیا اعلام نارضایتی کرده و از کاخ‌سفید به دلیل اخذ این تصمیم انتقاد کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز