خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته حقوق کودک سازمان ملل خبر داد:

رونمایی از نسخه به روز شده عدالت برای کودکان و نوجوان در چند روز آینده

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۸۵۱

عضو کمیته حقوق کودک سازمان ملل گفت: در چند روز آینده سازمان ملل نسخه به روز شده عدالت برای کودکان و نوجوان را رونمایی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلیپ جفه، عضو کمیته حقوق کودک سازمان ملل، رییس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک با موضوع عدالت برای کودکان و نوجوانان که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، بیان کرد: قربانی یا مجرم بودن کودکان بسیار مهم است.تجربه نشان می‌دهد آنها بیشتر آسیب‌پذیر هستند، البته در بطن نظام‌های عدالتی گاهی شاهد این بودیم که نگاه های متفاوت تری به کودکان داشته‌اند، زیرا آنها گاهی به دادرسی‌های عادلانه دسترسی ندارند.

جفه گفت: فرایند دادرسی فرایندی است که کودکان درآن حضور ندارند و معتقدیم که فعالیت اصلی نظام های قضایی باید به این سمت برود که دسترسی به فرایندی عادلانه برای همه را فراهم کند. آنچه اهمیت دارد، بحث احیای عدالت است همه جامعه باید تلاش کنند تا مشکلات و ایرادات مسیر دادرسی عادلانه را ارتقا بخشند.

وی گفت: در فلسفه اسلام هم این موضوع وجود دارد که کودکان مهم بوده‌ و از اهمیت برخوردارند. ایران در واقع با پذیرش کنوانسیون حقوق کودکان و اصلاحات ماهوی قوانین خودش در حوزه جزایی نشان از پیشرو بودن و پیشگام بودن را دارد. پیشرفتهای بسیار مهمی رخ داده است و ابتکار در میزبانی این نشست نشان از نقش ایران در بهره برداری از این فرصت دارد.رویکردی که هم مرکز تحقیقات حقوق کودک و هم موسسه ابنا بشر در دستور کار دارد تلاش برای دسترسی کودکان به عدالت است و از سال ۲۰۱۵ این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

او افزود: بهتر است بدانیم که نوآوری‌ها می‌تواند ما را کمک کند. اینجا هستیم تا از اصلاحات و ابتکارات شما یاد بگیرم و بیاموزیم تا هزینه ها را کاهش دهیم و رویکردها را اصلاح کنیم. ما باید بدانیم که کودکان بیشتر نیاز به حمایت دارند.

او در پایان اظهار داشت: در چند روز آینده سازمان ملل نسخه به روز شده عدالت برای کودکان و نوجوان را رونمایی خواهد کرد.ما نیازمند دستیابی به رویه‌های بهتر برای حقوق کودکان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز