خبرگزاری کار ایران

فتاح در صحن علنی مجلس:

مراجعات مردمی به کمیته امداد در ۸ ماهه نخست امسال ۵۰ درصد افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۷۷۵

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: دولت، بودجه سال ۹۶ کمیته امداد را بیش از ۹۰ درصد تخصیص داده و در ۸ ماهه سال ۹۷ اعتبار این نهاد را پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، پرویز فتاح در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در وهله اول به نمایندگی از همه خانواده‌های تحت پوشش از اقدام انقلابی و مؤثر مجلس در تصویب بودجه نهادهای حمایتی و افزایش قابل توجه مستمری ماهانه آنان در دو سال اخیر قدردانی می‌کنم چرا که این مسئله در این مقطع کشور بسیار مؤثر بوده است. درآمدهای مردمی کمیته امداد در هشت ماهه سال ۹۷ به طور متوسط ۳۶ درصد رشد داشته است. به لحاظ شرایط خاص اقتصادی و تورمی کشور، از اعتماد مردم خیّر و زمان‌شناس بابت کمک‌های خود به کمیته امداد قدردانی می‌کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: کمیته امداد از نظر سازمانی و نیروی انسانی، به سمت کاهش هزینه‌ها، مردمی‌ شدن استفاده از روش‌های نوین و عدالت‌محوری سوق پیدا کرده است و در جهت اولویت قرار دادن مناطق محروم پیش می‌رود. دولت، بودجه سال ۹۶ کمیته امداد را بیش از ۹۰ درصد تخصیص داده و در ۸ ماهه سال ۹۷ اعتبار این نهاد را پرداخت کرده است. طبق آمار مراجعات مردمی در ۸ ماهه نخست سال بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که بیشتر آنان را افراد غیرپوشش تشکیل می‌دهند و این آمار کاملاً با شرایط اقتصادی و تورمی کشور تطبیق دارد.

وی افزود: در سال ۹۶ سهمیه اعتبار وام تبصره ۱۶ با همکاری بانک‌ها انجام شده و بیش از ۹۰ درصد یعنی ۱۹۰۰ میلیارد تومان به ۱۳۵ هزار نفر وام اشتغال پرداخت کردیم اما متأسفانه در سال ۹۷ با کاهش منابع وام تبصره ۱۶ مواجه شدیم که امیدواریم صد درصد جذب شود. با دستور رئیس‌جمهور و ابلاغ دولت، از محل ۱.۵ میلیون دلار برداشت از صندوق توسعه ملی، ۱۰۰ هزار فقره وام ۲۵ میلیون تومانی برای توسعه اشتغال پایدار روستایی معادل ۲۵۰۰ میلیارد تومان لحاظ و در جریان است.

فتاح ادامه داد: امیدواریم روند کُند پرداخت این وام‌ها با جلسات و پیگیری‌های سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی، اصلاح و شتاب لازم را به خود بگیرد.  با استفاده از ظرفیت تبصره ۱۴ بودجه در چند ماه اخیر بیش از ۶۰۰ هزار نفر خانواده جدید وارد چرخه کمیته امداد شدند و مشمول دریافت خدمات حمایتی قرار گرفتند. آمار مستمری‌بگیران در آبان ماه دو میلیون و ۷۰ هزار نفر است و از سوی دیگر، سهمیه کافی هم به استان‌ها داده شده تا بتوانند خانواده‌های نیازمند را طبق ضوابط وارد چرخه حمایتی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز