خبرگزاری کار ایران

انتشار عکس‌های خصوصی بستگان به دلیل انتقام گرفتن

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۳۶۱

رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات (فتا) تهران بزرگ از دستگیری متهمی خبر داد که با انگیزه اختلافات شدید خویشاوندی و به قصد انتقام گیری اقدام به انتشار عکس‌های خصوصی تعدادی از خویشاوندان و بستگان خود در فضای مجازی بویژه اینستاگرام کرده است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ کارآگاه تورج کاظمی، رییس پلیس فتا تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: در پی طرح شکایت خانم جوانی حدودا ۲۵ ساله مبنی بر انتشار تصاویر شخصی و خصوصی اش در شبکه های مختلف مجازی بویژه اینستاگرام ، پرونده ای در این خصوص در پلیس فتا تشکیل و تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، تعداد دیگری از خانم‌های جوان به پلیس فتا مراجعه و عنوان داشتند که تصاویر تمامی آنها نیز به شیوه‌ای مشابه در فضای مجازی منتشر شده که در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که تمامی آنها دارای رابطه خویشاوندی با یکدیگر هستند.

کارآگاهان پلیس فتا در اقدامات پلیسی خود اطلاع پیدا کردند که فردی ناشناس با دسترسی پیدا کردن به حریم خصوصی شکات پرونده در فضای مجازی، با سوءاستفاده از هویت و تصاویر آنها اقدام به ایجاد حساب‌های کاربری و صفحات شخصی مجعول در شبکه های مجازی کرده و از طریق همین صفحات شخصی مجعول اقدام به انتشار تصاویر شکات نموده است.

اقدامات ویژه پلیسی در این پرونده در دستور کار قرار گرفت تا سرانجام کارآگاهان پلیس فتا موفق به شناسایی مردی ۳۵ ساله به هویت مشخص به عنوان متهم پرونده شدند که بلافاصله ضمن هماهنگی با مقام قضایی دادسرای ناحیه ۳۱ تهران، این شخص در محل سکونتش واقع در منطقه ستارخان تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد؛ در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم دارای رابطه خویشاوندی و خانوادگی با کلیه شکات است.

متهم در اظهارات اولیه منکر اطلاع داشتن از انتشار تصاویر شکات در شبکه‌های مجازی شد اما در ادامه و با ارائه شواهد و قرائن غیرقابل انکار از سوی کارآگاهان لب به اعتراف گشود و صراحتا عنوان داشت که به انگیزه انتقام‌گیری از اعضای فامیل اقدام به انتشار تصاویر شکات و همچنین اخبار کذب در خصوص آنها کرده است؛ متهم در اعترافاتش عنوان داشت: بواسطه رابطه خانوادگی و خویشاوندی، به صفحات خصوصی و شخصی آنها در ایستاگرام دسترسی داشتم و به واسطه همین دسترسی اقدام به جمع‌آوری تعدادی از عکس‌های خصوصی آنها کردم؛ پس از آن با ایجاد حساب‌های کاربری مجعول و دروغین، تصاویر آنها را شبکه‌های مجازی بویژه اینستاگرام پخش و برخی مطالب کذب و دروغین را نیز به آنها منتصب کردم.

سرهنگ  کارآگاه تورج کاظمی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتای) تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح  متهم، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم روانه زندان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز