خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور :

راه ورود کسب‌وکارهای دانش‌بنیان به حوزه انرژی و محیط‌زیست هموار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۷۵۴

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: با هموار شدن ورود کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناور به حوزه انرژی و محیط زیست ضمن حل چالش‌های اساسی، ظرفیت‌های غنی این حوزه‌ها به خلق ارزش افزوده، رونق صادرات و اشتغال منجر می‌شود.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری  در آیین آغاز همکاری  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت حفاظت محیط زیست  آلمان با هدف  توسعه اقتصاد کم‌کربن که با حضور سفیر آلمان در ایران برگزار شد،  گفت:  مزیت های سرزمینی و ساختاری کشورمان در حوزه انرژی دو ویژگی مهم ایران است و  ما به عنوان نخستین دارنده ذخایر هیدروکربنی جهان و سومین تولید کننده گاز دنیا بخش قابل توجهی از ظرفیت جهانی در حوزه انرژی و محیط زیست را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان این‌که ایران در حوزه نیروی انسانی خلاق  توانمندی قابل توجهی دارد،  یادآور شد:  کشور ما با دارا بودن بیش از ۳۳ میلیون و بیش از 4 میلیون دانش آموخته همپای پیشرفته‌ترین کشورهای جهان فارغ التحصیل مهندسی تربیت می‌کند. این ظرفیت از دانشگاهها که شامل جامعه و بازار کار می‌شود، فرصت بالقوه قابل توجهی را برای کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق حوزه انرژی در اختیار ایران قرار می‌دهد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان،پیشرفت ایران در رونق کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپ ها را یادآور شد و افزود:  ایران در حوزه استارتاپ ها گام‌های بلندی پیموده است و بزرگترین کسب و کارهای فناور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت های دانش‌بنیان حوزه فناوری‌های پیشرفته منطقه، متعلق به ایران است که این توانمندی می‌تواند در خدمت خلق ارزش افزوده و اشتغال با توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و فناور قرار گیرد.

ستاری ضمن ابراز امیدواری از توسعه همکاری مشترک میان ایران و آلمان  گفت:  معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری عزم خود را برای حمایت از روند همکاری های مشترک جزم کرده است و امیدواریم با همکاری طرف آلمانی به پیشرفت‌های قابل توجهی در این حوزه دست پیدا کنیم.

توسعه همکاری‌های فناورانه آلمان و ایران در حوزه انرژی

 در ادامه این مراسم میکاییل کلور برشتولد سفیر آلمان در ایران با اشاره به گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه فناوری‌های بهینه‌ساز انرژی و زیست‌محیطی گفت: پس از برجام وزارت محیط زیست آلمان در ایران فعال شد و سفرهای متعددی بین دو کشور انجام گرفت و این پروژه یکی از برنامه‌های مهم به شمار می‌رود.

سفیر آلمان افزود : تا سال ۲۰۲۱ بودجه 3.5 میلیون یورویی برای این پروژه درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی مصرف انرژی تا سال ۲۰۵۰ گفت: بهینه سازی مصرف انرژی بیان کننده برنامه توسعه مستمر سازمان ملل تا سال ۲۰۲۰ است و از ژانویه آینده آلمان عضو غیر ثابت در شورای سازمان ملل خواهد داشت زیرا حفظ محیط زیست برنامه اصلی ما در سازمان ملل است.

سفیر آلمان در ایران، روابط گسترده و مستحکم دوکشور را یادآور شد و گفت: آلمان بطور عمده در امضا شدن برجام دخیل بود؛ اطمینان میدهم که ما به ارزش بالای این معاهده ایمان داریم و تمام تلاش خود را برای ادامه‌ این معاهده مهم و بین‌المللی صرف می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز