خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه آمریکا خبر داد:

خاشقجی به‌ دلیل انتقاد از ترامپ ممنوع‌القلم شده بود

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۷۱۱

روزنامه‌نگار مقتول سعودی، در سال ۲۰۱۶، در پی انتقاد از رئیس‌جمهوری آمریکا از حضور در رسانه‌ها منع شده بود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه حریت، «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول سعودی، در سال ۲۰۱۶ در پی انتقاد از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، از حضور در رسانه‌ها منع شده بود. این خبر را وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد.

وزارت خارجه آمریکا در آخرین گزارش خود درباره وضعیت حقوق بشر در عربستان، اعلام کرد که خاشقجی در سپتامبر ۲۰۱۷ به تبعید خودخواسته رفته بود و «چنانچه به وطن بازمی‌گشت، به‌خاطر مطالبش احتمال داشت بازداشت شود.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که ستون خاشقجی در روزنامه «الحیات» به‌خاطر فشارهای سیاسی لغو شده بود.

چندین منبع آگاه گزارش دادند: «در سال ۲۰۱۶، مقام‌های عربستان به‌طور ضمنی خاشقجی را از قلم زدن،‌ حضور در تلویزیون و شرکت در نشست‌ها منع کردند. دلیل این امر انتقاد او از رئیس‌جمهوری آمریکا تفسیر شده بود.»

این منابع گفتند: «در ماه جولای، مقام‌های عربستان ممنوع‌القلم شدن او را لغو کردند.»

این ممنوعیت پس از آن اعمال شد که خاشقجی در یک اندیشکده در واشنگتن در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۶، به انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهوری آمریکا، پرداخت و موضع او نسبت به خاورمیانه را «متناقض» خواند. 

 

  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز