خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

سهم استان تهران در صادرات گل 5 میلیون دلار است

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۵۵۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در دومین نمایشگاه گل و گیاه پاکدشت گفت: در حال حاضر در کشور بیش از 13000 هکتار گلخانه احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم ذوالفقاری در دومین نمایشگاه گل و گیاه پاکدشت که در دانشگاه پردیس ابوریحان برگزار شد گفت: در حال حاضر در کشوربیش از 13000هکتار گلخانه احداث شده است که 3000هکتار آن به کاشت گل و گیاه و حدود11000هکتار به کاشت سبزی و صیفی‌جات اختصاص یافته است و سهم استان تهران بیش از 3000هکتار است که در مجموع 30درصد سهم کل کشور را به خود اختصاص داده است .

وی در ابتدا با اشاره به وسعت سرزمینی در حوزه کشاورزی کشورمان اظهار کرد:  در استان تهران حدود یک میلیون و سیصدهزار هکتار وسعت سرزمینی داریم و حدود 187هکتار آن باقی مانده است و دلیل این موضوع  این است که برای توسعه ی محدوده روستا و شهر، دست به نابودی باغات و زمین های کشاورزی زده شد و در زمینه استفاده از آب هم دارای محدودیت‌های بسیاری هستیم که زیر کشت بردن برخی زمین‌ها برای تولید محصول کشاورزی دارای توجیح مناسب نیست .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با ارائه راهکارهایی در زمینه کشاورزی گفت: ما باید بهره‌وری را بالا برده و همچون کشور هلند که وسعت سرزمینی آن به اندازه سه استان شمالی کشورمان است که بیشتر از صادرات نفتی‌ما  محصولات کشاورزی صادر می‌کنند به استفاده از گلخانه در تولید محصولات روی بیاوریم .

وی در رابطه با سرمایه‌گذاری در حوزه تکنولوژی صنعت گلخانه گفت: در 7ماهه گذشته 190هکتار سازه ی گلخانه‌ای  و جذب104میلیارد تومان اعتبارات و سرمایه  در 8ماهه گذشته در این حوزه  در استان تهران، نشان از توسعه این صنعت داشته است و تولید بیش از 16نوع گل در 2740هکتار گلخانه گل‌های شاخه بریده در کل کشور که حدود 1000هکتار آن در استان تهران و به طور خاص  900هکتار یعنی 90درصد  آن در پاکدشت قرار دارد و پاکدشت رکوردار گل شاخه بریده در ایران است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران  در ادامه افزود: در بعد صادراتی سهم استان تهران از از  7/22میلیون دلار ،حدود5 میلیون دلار است و کشورهایی مانند ویتنام ،آلمان ،کشورهای عربی به خصوص عراق از متقاضیان گل‌های شاخه بریده ایران هستند.

وی افزود: در زمینه اشتغال نیز 15000نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در سطح استان تهران به خصوص پاکدشت مشغول به فعالیت در این حوزه هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز