خبرگزاری کار ایران

برگزاری جشن بهار مهربانی در همه شهرهای کشور در هفته وحدت

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۴۳۸

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از برگزاری جشن بهار مهربانی همزمان با هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) با همکاری شهرداری‌ها در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی نژاد با اعلام این خبر گفت: به برکت میلاد خجسته پیامبر اسلام(ص) که برای جهانیان محبت، معنویت، برادری و اخلاق به ارمغان آورد و افتخار ما اینست که پیرو آن پیامبر رحمت هستیم، سعی شد تا امسال جشن ولادت حضرت محمد(ص) در فضایی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته با همکاری تمامی دستگاه های ذیربط و حضور موثر شهرداری ها برگزار شود تا بتوانیم با تلاش‌های مضاعف همه دست اندرکاران امر در فرخنده طلیعه نور پیامبر رحمت و شفقت، زمینه نشاط مردم عزیزمان و تعمیق بیش از پیش پیوندهای وحدت و برادری در جامعه فراهم شود.

وی افزود: به این منظور و با توجه به اهمیت افزایش نشاط و شادابی شهروندان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و سایر دستگاه های مرتبط، برگزاری"جشن مهربانی"را  برنامه ریزی نموده است.

وی افزود: برگزاری این برنامه ها در ماه ربیع الاول و همزمان با هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) با همکاری موثر شهرداری‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و فراهم نمودن زمینه مشارکت بالای شهروندان و خانواده‌ها، گروه‌های مردمی و نخبگان حوزه دین، فرهنگ و هنر؛‌ از ویژگی های جشن مهربانی است.

جمالی نژاد با بیان اینکه براساس گزارش‌های ارسالی بیش از ۲۰۰۰ برنامه در استانها برگزار می‌شود، اضافه کرد: در تهران هم برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی در قالب بهار مهربانی با محوریت شهرداری و با همکاری دستگاههای ذیربط برای شهروندان پایتخت اجرا می شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه جشن‌های مهربانی از ۲۹ آبان تا ۴ آذر درشهرها برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه سعی شده تا فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، آیینی، ورزشی نظیر نمایش های خیابانی، اجرای موسیقی، مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی، شعرخوانی، کارگاه‌های هنری، نکوداشت و .. با هدف ایجاد فضای نشاط  در جامعه، مشارکت خانواده‌ها و تحکیم وحدت و برادری در جامعه برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های کتاب و صنایع دستی و برگزاری جشنواره‌های غذایی از دیگر برنامه‌های این جشن می‌باشد.

وی ادامه داد: در این برنامه ها سعی شده تا از اماکن عمومی شهرها شامل بوستانها، پیاده‌راه‌ها و گذرگاه‌های تفریحی و تاریخی و ... با محوریت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها برای اجرای برنامه های فوق الذکر استفاده شود.

 جمالی نژاد تصریح کرد: برای ایجاد نشاط و امید اجتماعی از طریق برگزاری این جشن ها سعی شده که برای همه گروه‌های سنی جامعه، برنامه های متنوع تعریف و اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز