خبرگزاری کار ایران

علیرضا تابش مطرح کرد:

سینما تأثیر بلندمدت خود را روی یک نسل خواهد گذاشت

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۹۹۶

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: مشارکت دانش‌آموزان در فیلمسازی از تاثیرات جشنواره فیلم رشد است.

به گزارش ایلنا، علیرضا تابش (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی) با  تاکید بر تأثیر جشنواره فیلم رشد بر ایجاد انگیزه و حضور و مشارکت دانش آموزان در فیلمسازی عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش چهار دهه پیش تصمیم گرفت هنر و به ویژه سینما را به عنوان یک رسانه مؤثر برای انتقال مسائل آموزشی و علمی به دانش آموزان انتخاب کند و حالا وزارت آموزش و پرورش قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی کشور را برگزار می‌کند که این امر را باید به فال نیک گرفت.

وی ادامه داد: زمانی که من در دانشگاه دانشجوی دوره کارشناسی بودم، یکی از درس‌هایمان شناخت تکنولوژی‌های آموزشی بود. در این درس به ما آموختند که برای انتقال درست مفاهیم به کودکان و نوجوانان باید چه ابزاری به کار گرفته شود که یکی از ابزارهای مؤثر انتقال مفاهیم به دانش آموزان فیلم و هنر سینما است.

مدیر بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به این مطلب که تاثیرگذاری جشنواره فیلم رشد؛ باعث شده پس از چهار دهه هنوز این جشنواره با شور خاصی برگزار شود؛ گفت: نسل کنجکاو و هنردوست از سینما برای رسیدن به اهداف آموزشی بهتر برای نسلی استفاده می‌کنند که دائما تغییرات فرهنگی و تربیتی در آنها اتفاق می افتد.

تابش یکی از کارهای بزرگ جشنواره فیلم رشد را استفاده از دانش آموزان و مشارکت آنها در امر فیلمسازی دانست و عنوان کرد: جشنواره فیلم رشد این فضا را برای دانش آموزان فراهم کرده تا بتوانند مسائل روز را به تصویر بکشند و در این باره از نگاه خودشان با زبان سینما صحبت کنند که همین نگاه متفاوت باعث پیشرفت جشنواره رشد شده است.

علیرضا تابش همچنین درباره اهمیت حضور رسانه سینما در مدارس و آموزش و پرورش و لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان دانش آموز با سینما گفت: سینما یک هنر مدرن و در عین حال میراث فرهنگی_ تصویری در کشور ایران است و زمانی که با یک نسل نوجوان و کنجکاو روبه‌رو هستیم، سینما می‌تواند کمک بزرگی برای برقراری ارتباط با این نسل باشد.

وی ادامه داد: در جشنواره بین المللی فیلم رشد به وجه رسانه‌ای سینما توجه زیادی شده که می‌تواند معلمان و دانش آموزان را با خود همراه کند.

علیرضا تابش اضافه کرد: سینما تأثیر بلندمدت خود را بر روی یک نسل خواهد گذاشت و مفاهیم و دانشی که بچه‌ها از این جشنواره در طول زندگی همراه خود خواهند داشت نگرش آنها را نسبت به جامعه تغییر می‌دهد.

تابش در پایان درباره اهمیت جشنواره فیلم رشد گفت: جشنواره فیلم رشد به دانش آموزان این نگاه را می‌دهد که در آینده می‌توانند؛ نقش بسزایی در جامعه برعهده بگیرند و این موضوع مهمترین دستاورد جشنواره فیلم رشد است.

چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از ۲۵ آبان تا ۲ آذر در سینما فلسطین در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز