خبرگزاری کار ایران

دختر یخی ایران در آرزوی طلای جهان

موسوی: با تبر قرضی باید به مسابقات بروم!

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۹۲۰

برای رسیدن به قهرمانی همه کار کنی ولی نه تجهیزات داشته باشی و نه جایی برای تمرین، کارکردن سخت است؛ این وضعیت زینب کبری موسوی است.

به گزارش ایلنا، دختری که سال قبل در مسابقات قهرمانی یخنوردی جهان ششم شد و امسال آرزوی رفتن روی سکو را دارد. موسوی قهرمانی آسیا دارد و در حال حاضر بهترین یخنورد ایرانی است، در حدی است که می‌گوید توانایی گرفتن مدال جهانی را دارد. اما یک مشکل بزرگ است، این که رسیدن به این سکو با جیب خالی نمی‌شود. هر چند مشکل زینب فقط پول نیست.

فدراسیون‌ها مشکل بودجه دارند، این چیزی نیست که کسی نداند. در این شرایط فقط هزینه‌های مسابقات مهم مثل آسیایی‌ و جهانی پرداخت می‌شود. در شرایطی که در ایران و به خصوص در تهران دیواره استانداردی برای یخنوردی وجود ندارد و  تمرین کردن در ایران با توجه به شرایط اقلیمی برای یخنوردان سخت می‌شود. به خاطر همین سه ماه قبل دختر یخورد ایرانی با هماهنگی توانست به کمپ تمرینی در کنار رقبای خود و قهرمانان به کشور فرانسه و سویس برود با توجه به اینکه هزینه را شخصی باید پرداخت میکرد از مسئولین وزارت ورزش کمک خواست که با استقبال و پشتیبانی همراه بود زینب به کمپ بین المللی رفت اما بوجه ای از طرف وزارت ورزش به ایشون پرداخت نشد او میگوید با توجه به اینکه نزدیک مسابقاتم هستم این بد قولی که انجام شد ذهن و روحیه من را بسیار خسته کرد از طرفی دائم در حال نامه نگاری و تماس با مسئولین بودم امیدوارم که به بخش ورزش بانوان نگاه ویژه ی وزارت ورزش داشته باشد ما نیاز به حمایت وزارت ورزش که خانه ورزشکاران هست داریم  او دو مسابقه قهرمانی جهان آذر و اسفند ماه را در پیش دارد و برای آمادگی در این مسابقات در نظر دارد در چند ورد کاپ شرکت کند. وردکاپ‌هایی در آمریکا، چین و کره برگزار می شود  اما موسوی به خاطر هزینه بالا از شرکت در آنها چشم پوشیده  و فقط به مسابقاتی که در اروپا برگذار میشود میخواهد برود «بهمن‌ماه ورد کاپ ایتالیا، سوئیس و فرانسه است. این مسابقات قبل از مسابقات جهانی اسفند که مهتر است، برگزار می‌شود. می‌خواهم در این ورد کاپ شرکت کنم  اگر زینب محل مناسبی برای تمرین کردن داشت، شاید در این حد دغدغه حضور در وردکاپ را پیدا نمی‌کرد شاید ذکر است با حضور آقای موسوی به عنوان نایب رئیس هیات تهران و به همت ایشون دیواری مجهز برای ورزشکاران تهیه شده اما عدم زمان بندی مناسب باعث شد تا من استفاده مفیدی نتوانم از این دیواره داشته باشم 2آذر ماه تاریخ افتتاحیه این مجموعه است و 6 آذر ماه بچه های تیم ملی برای تمرینات یخنوردی و شرکت در مسابقات جهانی به کشور روسیه اعزام میشوند

برای دختریخی ایران که خودش را در حد قهرمانی جهان روی دیواره های مسکو می‌بیند سوال است که چرا همه مسایل را خودش باید یک تنه حل کند: اگر مطئنم نبودم که روی سکوی جهانی می‌روم، اینقدر برایم مهم نبود. مسابقاتی جهانی آذرماه در مسکو، تیمی زنان و مردان است. مردان ما هر چقدر خوب نتیجه بگیرند، اگر من خوب کار نکنم مقام نمی‌آوریم. من با هزینه شخصی تلاش می‌کنم اما از کسی که به فینال مسابقات قهرمانی جهانی رسیده، نمی‌پرسند چه کار می‌کنی؟» زینب مشکل دیگری هم دارد:‌«چند ماه قبل وسایلم را دزدیدند. حتی تبر هم ندارم. با تبر قرضی یکی از بچه‌ها باید به مسابقات بروم. به طور مثال می گوید مگر میشود دوومیدانی کاری با کفش کس دیگری بتواند رکورد بزند .»

مردان یخنوردی که در تهران کار می‌کنند، وضعیت بهتری از زینب ندارند: «شهرستانی‌ها وضعیتشان بهتر است حداقل دیواره درایتولینگ مشخص برای تمریناتشون دارند حمایت از ورزشکاران تهرانی به مراتب سختر هست و نتیجه مذاکرات به اینجا میرسد که ورزشکاران زیاد هستند یا رشته ورزشیتون تیمی نیست و ....  »

موسوی می‌گوید فدراسیون به اندازه توانش کمک کرده:‌«فدراسیون در جاهایی که توانسته کمک کرده ولی الان دیگر نمی‌دانم از کی کمک بخواهم. اگر در جهانی نتیجه نگیرم، می‌گویند بعد از طلای آسیا تمرینات رو جدی نگرفت یا شاید مغرور شده و غیره ولی واقعا بدون دیواره تمرینی و تبر که رکن اصلی تمرینات یخنوردی هست چطور به جایگاهم برسم امیدوارم با توجه به اینکه زمان کمی تا مسابقات مانده مورد توجه وزارت ورزش سرکار خانم فرامرزیان و محمدیان قرار بگیریم و از رئیس فدراسیون جناب اقای زارعی که همیشه در کنار ما ورزشکارها هستند و به همت ایشان تیم ملی یخنوردی برای برپایی کمپ تمرینی به روسیه اعزام میشوند نهایت تشکر رو دارم.»

سعیده فتحی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز