خبرگزاری کار ایران

از سوی مرکز پژوهش‌های تامین اجتماعی؛

«افول بازنشستگی سنتی» رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۹۹

نشست تخصصی رونمایی از کتاب «افول بازنشستگی سنتی»، امروز در ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست تخصصی رونمایی از کتاب «افول بازنشستگی سنتی»، نوشته «جورج ا. مکنری» امروز در ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

در نشست امروز که موسسه عالی پژوهش‌های تامین اجتماعی آن را برگزار کرده بود، «سیدوحید میربیگی» مترجم کتاب و «نسرین قوامی» کارشناس حوزه مطالعات بازنشستگی حضور داشتند و سخنرانی کردند. 

این کتاب سه هدف را دنبال می‌کند. نخست اینکه عواملی که سبب افول طرح‌های بازنشستگی سنتی می‌شوند را تا حد امکان به نحو کامل تبیین می‌کند و دوام و ماندگاری این طرح‌ها در بخش عمومی را توضیح می‌دهد.

دومین هدف، پیشنهاد اصلاحاتی است که ریسک‌های بازنشستگی کارگران بخش خصوصی و احتمالاً بخش عمومی را کاهش می‌دهد؛ منظور ریسک‌هایی است که به دلیل افول طرح‌های بازنشستگی سنتی پدید آمده‌اند. اصلاحات در بخش خصوصی به هدف احیای بازنشستگی سنتی- اگر ممکن باشد- به دنبال ایجاد انواع دیگری از طرح‌های بازنشستگی سنتی است که بتواند همان‌قدر حمایت مناسب را ارائه دهد.

یا شکل‌های دیگری از طرح‌ها را به وجود آورد که ویژگی‌های ارزشمند مستلزم احیای بازنشستگی سنتی را حفظ کند، ویژگی‌هایی که احتمال احیای آن توسط طرح‌های جایگزین کم است.

اصلاحات بخش عمومی می‌توانند به‌عنوان روش‌هایی در نظر گرفته شوند که در آن‌ها بازنشستگی بخش عمومی باید بر شالوده مالی بی‌نقصی استوار گردد. سومین هدف، مرور برخی از نوآوری‌ها در طرح‌های لایه اول است؛ به‌ویژه اصلاحات سوئدی به تشریح موردبحث قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز