خبرگزاری کار ایران

غریب‌آبادی در نشست کنوانسیون مقابله با فساد مطرح کرد:

تاکید بر ضرورت همکاری‌های بین‌‌المللی در تعقیب و استرداد فوری مجرمان مالی

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۴۷۴

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌‌‌های بین‌‌‌المللی در وین بر ضرورت همکاری‌های بین‌‌المللی در تعقیب و استرداد فوری مجرمان مالی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌‌آبادی در دومین اجلاس کارگروه بررسی اجرای کنوانسیون مقابله با فساد، ضمن اشاره به اهمیتی که جمهوری اسلامی ایران برای کنوانسیون و مکانیسم بررسی اجرای آن قائل است، گفت: هر کشور عضوی باید خود شیوه‌‌‌‌های تقویت اجرای تعهدات خود در زمینه مبارزه با فساد را تعیین کند.

وی با تشریح آخرین اقدامات ایران در حوزه جرم‌‌‌انگاری و همکاری‌‌‌های بین‌‌‌المللی در حوزه فساد و پیشرفت‌‌‌های حاصله در این زمینه، از تبادل تجربیات، بهترین رویه‌‌‌ها، معاضدت‌‌های حقوقی و قضایی متقابل و ایجاد نهادهای تحقیقات مشترک با سایر کشورها استقبال کرد. 

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌‌‌های بین‌‌‌المللی در وین در این نشست با انتقاد شدید از اینکه برخی مجرمان مالی که سرمایه‌‌‌های عمومی را به سرقت برده و در بهشت‌‌‌های امنی در برخی کشورهای عضو کنوانسیون به سر می‌‌‌برند، بر ضرورت همکاری‌‌‌های بین‌‌‌المللی برای ردیابی، کشف، مصادره، تعقیب قضائی و استرداد این قبیل مجرمان تاکید کرد و از کشورها خواست تا به تعهدات خود تحت کنوانسیون مقابله با فساد پایبند باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز