خبرگزاری کار ایران

علت انتصابات دقیقه نودی افشانی از زبان نائب رییس شورا

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۹۷۹

نایب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص انتصابات دقیقه نودی محمدعلی افشانی گفت: هر مسئولی تا زمانی که مسئولیت بر عهده دارد از تمامی اختیارات لازم برخوردار است. افشانی اعلام کرده برای احترام به شهردار آینده فقط در مواردی که افرادی بازنشسته شده‌اند، پیش از ترک شهرداری از اختیارات خود استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید ابراهیم امینی در حاشیه صدو یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به نامه‌ای که از معاونت وزارت کشور ابلاغ شده است، گفت: با توجه به صحبت رئیس شورای شهر تهران با وزیر کشور، این نامه اشاره به خاتمه کار شهردار تهران ندارد. براساس اصل 174 قانون اساسی، سازمان بازرسی کل کشور نظارت بر حسن اجرای قوانین را برعهده دارد؛ بر همین اساس وزارت کشور استعلامی از این سازمان انجام داده که براساس پاسخ آن نظر نهایی از سوی وزارت کشور اعلام می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در نامه معاونت وزیر کشور صرفاً سرپرستان استانداری‌ها انتخاب شده‌اند که مقامات انتسابی هستند و انتساب آنها سازوکار خود را دارد. شاید یکی از فلسفه‌های این نامه این باشد که با توجه به اینکه دیدگاه افراد تاثیرگذاری مثل ائمه جمعه و نمایندگان باید در انتخاب استاندار تامین شود کسانی را به عنوان سرپرست استانداری انتخاب کرده‌اند تا عکس‌العمل‌ها را ببینند و وزارت کشور بتواند در مدت زمان مشخصی استانداران را منصوب کند.

وی اضافه کرد: شهردار تهران را انتخاب کرده‌ایم و منتظر نظر وزیر کشور هستیم. به محض اینکه حکم شهردار جدید صادر شود جلسه تودیع و معارفه را برگزار می‌کنیم.

امینی با اشاره به اینکه شهردار تهران تا 15 آذرماه مهلت ادامه کار دارد، گفت:‌ مگر اینکه براساس استعلام از سازمان بازرسی کل کشور بخشنامه‌ای صادر شود و خاتمه کار شهردار اعلام شود. این برداشتی است که سازمان بازرسی کل کشور که مسئول حسن اجرای قوانین است از قانون دارد.

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: ماده2 قانون مدنی پیش‌بینی کرده قوانین 15 روز بعد از انتشار در روزنامه رسمی لازم‌الاجرا هستند. قانون منع بکارگیری بازنشستگان 31 شهریورماه منتشر شده و قانون پیش‌بینی کرده کسانی که براساس این قانون بازنشسته می‌شوند دو ماه پس از تاریخ لازم الاجرا شدن آن فرصت دارند جایگاه خود را ترک کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص انتصابات دقیقه نودی محمدعلی افشانی عنوان کرد: هر مسئولی تا زمانی که مسئولیت بر عهده دارد از تمامی اختیارات لازم برخوردار است. افشانی اعلام کرده برای احترام به شهردار آینده فقط در مواردی که افرادی بازنشسته شده‌اند پیش از ترک شهرداری از اختیارات خود استفاده می‌کند.

امینی در پاسخ به سوالی مبنی بر نسبت حسین پیرانی با خودش که به تازگی از سوی شهردار تهران در سازمان ورزش شهرداری منصوب شده است، گفت: هرگونه نسبت را با ایشان تکذیب می‌کنم. ایشان اهل یک شهرستان هستند و من اهل شهرستانی دیگر.

نایب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که اگر پیروز حناچی از سوی وزارت کشور تایید نشود قانون چه پیش‌بینی کرده است؟ گفت: اگر شورا اصرار بورزد موضوع به هیات حل اختلاف می‌رود و براساس تصمیم هیات حل اختلاف نتیجه معلوم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز