خبرگزاری کار ایران

سارقان سیم و تجهیزات برق در اهواز به دام افتادند

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۹۷۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: درصد نسبتا بالای نرخ بیکاری در استان و همچنین افزایش قیمت سیم های مسی و تجهیزات برق، از جمله عوامل افزایش سرقت در چند ماه گذشته بوده که با انجام اقدامات موثر عوامل نیروی انتظامی در ۲۰ روز گذشته، شش اکیپ سرقت از تجهیزات و کابل ها در سطح کلانشهر اهواز شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حسن کریمی با ابراز تاسف از اینکه شرکت در سه ماه گذشته با چالش جدی در زمینه سرقت از تجهیزات مواجه شده است، اظهار داشت: سرقت ها علاوه بر تحمیل خسارت های مالی و خاموشی های شرکت، مشکلات متعددی را در سطح شهر بوجود آورده و یکی از اقدامات انجام شده شرکت در چند سال اخیر، شناسایی نقاط سرقت خیز شبکه و در اولویت قرار دادن آنها در تبدیل شبکه به خودنگهدار بوده که این اقدامات در کنار همکاری نزدیک حراست و عوامل نیروی انتظامی میزان سرقت ها را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه جلساتی با محوریت همفکری و هماهنگی با مراجع امنیتی و انتظامی استان با حضور مدیرعامل و مدیران شرکت شرکت برگزار شده است، گفت: در این جلسه راهکارهایی در زمینه کاهش سرقت را ارائه و به اجرا درآوردیم که نتیجه این هماهنگی های صورت گرفته در ماه گذشته، دستگیری ۱۰ نفر از سارقین سیم و تجهیزات شبکه برق بوده است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: ایجاد هماهنگی با مقامات مدیریتی استان در جلسات شورای تامین اهواز، ایجاد کانال ارتباطی سریع و مستقیم در زمینه اطلاع رسانی سرقت ها مابین این شرکت و مراجع انتظامی استان، تقویت گشت های تلفیقی با عوامل نیروی انتظامی در مسیر شبکه، استفاده از ظرفیت پرسنل اداری دفتر حراست در گشت های موردی و همچنین تقویت و تبلیغ ستاد خبری حراست در کسب اخبار مربوطه از طریق شهروندان، از جمله اقدامات شرکت در مقابله با سرقت های انجام شده در ماه های اخیر می باشد.

کریمی همچنین در خصوص خسارت های وارده به شبکه برق، گفت: براساس آمارهای ثبت شده طی سه ماه گذشته که به نوعی شاهد افزایش میزان سرقت از شبکه بودیم تاکنون حدود دو میلیارد و نهصد و پنجاه میلیون ریال آسیب و خسارت به شبکه، شامل روشنایی معابر، ترانس و خطوط برق رسانی توسط سارقین وارد شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با ایجاد ناامنی برای سارقین در مسیر سرقت از شبکه برق، این اقدام را برای آنها هزینه ساز کرده و به دنبال آن شاهد کاهش اینگونه موارد و استمرار خدمات رسانی مطلوب به شهروندان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز