خبرگزاری کار ایران

سیدحمایت میرزاده:

حقوق و مزایای فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۵۸۳

سخنگوی کمیسون آموزش مجلس گفت: حقوق و مزایای فرهنگیان باید در شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شود، نه براساس قانون خدمات مدیریت کشوری.

به گزارش ایلنا، «سیدحمایت میرزاده» درباره ضرورت تدوین و تصویب قانون خاص اداری مالی برای فرهنگیان گفت: این موضوع قابل تامل است و نیاز به بحث کارشناسی دارد زیرا موضوع فعالیت فرهنگیان بیشتر به فعالیت‌هایی که در دانشگاه انجام می‌شود نزدیک است تا کارمندان پشت میزنشین در ادارات.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون خدمات مدیریت کشوری به فرهنگیان به عنوان یک کارمند نگاه می‌کند؛ ضمن آنکه اصلا همین قانون هم برای فرهنگیان به صورت کامل اجرا نمی‌شود و معمولا فرهنگیان از ظرفیت‌هایی که در قانون گنجانده شده خصوصا در مسائل معیشتی، بی‌بهره هستند.

وی با بیان اینکه معلم کارمند نیست، ادامه داد: بسیاری از معلمان دارای مدارک مقاطع بالا همچون دکتری هستند؛ فقط جُرمش این است که وزارتخانه متولی او، آموزش و پرورش است؛ نه آموزش عالی یا بهداشت و درمان.

میرزاده با بیان اینکه معلمان نیز مدارک خود را از همان دانشگاهی دریافت می‌کنند که نیروهای وزارت علومی، افزود: به فردی که در وزارت علوم تدریس می‌کند، عناوینی همچون مربی، استادیار، دانشیار و استاد می‌دهند، بر همان اساس هم مزایای مادی دریافت می‌کنند و تصمیمات هیئت امنای دانشگاه شامل حال آنها می‌شود اما به فرهنگی به دید یک کارمند نگریسته می‌شود در حالی که او نیز همچون اساتید دانشگاه باید مطالعه و تحقیق کند و پژوهش داشته باشد و یک ساعت کلاس درس او محصول چند روز مطالعه و تحقیق است.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه در وزارت علوم، تجربه، فعالیت پژوهشی، مدرک تحصیلی، سابقه، مدارج علمی، ساعت کار، اوقات اختصاصی برای فرصت مطالعاتی و فعالیت پژوهشی است که حقوق یک نفر را تعیین می‌کند، ادامه داد: در آموزش و پرورش چنین چیزی نیست؛ در حالی که بسیاری از فرهنگیان طرح‌های مرتبط با اقدام پژوهی و پژوهش‌سراها را انجام می‌دهند ولی هیچکدام از این موضوعات در ارتقای شغلی و مالی‌شان لحاظ نمی‌شود.

وی گفت: تا کنون نشده اعتباری برای فعالیت‌های پژوهشی معلمان پیش‌بینی شود؛ در حالی که تحقیق و مطالعه برای معلمان بیش از اساتید دانشگاه لازم است.

میرزاده تاکید کرد: به دنبال آن نیستیم که عین قوانین وزارت علوم در آموزش و پرورش جاری شود؛ اما باید یک شرایط ویژه مشابه هیئت امنای دانشگاه در شورای عالی آموزش و پرورش به وجود آید تا او خود بتواند تصمیم‌گیری کند و در حقوق و مزایای فرهنگیان لحاظ شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از تولید قوانین متعدد و ماندن آنها بر روی کاغذ گفت: قانون زیاد تولید شده ولی در اجرا لنگ می‌زند؛ اگر بر حُسن اجرای قوانین موجود نظارت و دستورالعمل‌های اجرایی شفاف تدوین شود، نیاز به تدوین قانون جدید نخواهد بود؛ مثلا در رابطه با فرهنگیان بر نظام رتبه بندی فرهنگیان یا اجرای سند تحول بنیادین در برنامه ششم توسعه تاکید شده ولی هنوز برای عملی کردن آن اما و اگر و مشکلات فراوانی پیش رو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز