خبرگزاری کار ایران

نجات سرنشینان ایرانی قایق‌های مهاجران توسط گارد ساحلی بریتانیا

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۱۰۲

۳ قایق که سرنشینان آن ظاهرا مهاجران ایرانی هستند توسط گارد ساحلی بریتانیا در کنت به ساحل هدایت شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، هفت مرد، یک زن و یک کودک خردسال در حالیکه سوار یک «قایق کوچک» بودند و ۱۰ مرد دیگر که ظاهرا سوار یک قایق دیگر بودند، در سواحل انگلیس پیدا شدند. تصور می‌شود که همه آنها ایرانی باشند.

گارد ساحلی انگلیس در ساعت ۴:۳۰ گرینویچ از وجود اولین قایق خبردار شد. قایق دوم در ساعت ۹:۰۰ گرنویچ روز چهارشنبه پیدا شد و سپس پنج نفر دیگر از یک قایق کوچک در فاصله چند کیلومتری نجات داده شدند.

در هفته گذشته، مهاجران مظنون را که در بندر دوور یا در نزدیکی آن رها شده بود. در روز سه شنبه، یک قایق ماهیگیری فرانسوی که تصور می‌شد به سرقت رفته باشد، با ۱۷ سرنشین در کشتی متوقف شد.

در یک حادثه دیگر هم، هفت مهاجر مظنون نیز در یک کامیون در دوور پیدا شدند.

اخیرا قایق‌های پیدا شده به بندر دوور آورده شده و مسافران به افسران نیروی مرزی تحویل داده شدند.

«چارلی الفیک» نماینده دوور و دیل در پارلمان، از وزارت کشور خواست که به این مشکل مهم رسیدگی کنند

وی گفت: این افراد خطر سفر از طریق  کانال بوسیله یک قایق کوچک به همراه یک کودک نوپا را به جان خریدند و چیزی که مشخص است این است که بسیار ناامید هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز