خبرگزاری کار ایران

آمریکا مدعی شد؛

تحریم‌ها باعث عقب‌نشینی ایران از خاک سوریه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۰۳۰

نماینده ویژه آمریکا در سوریه مدعی شد که تحریم‌های اخیرا علیه تهران ممکن است باعث کاهش حضور ایران در خاک سوریه شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «جیمز جفری»، نماینده ویژه آمریکا در سوریه، در کنفرانس مطبوعاتی، به خبرنگاران گفت که تحریم‌های اخیرا آمریکا علیه تهران ممکن است باعث کاهش حضور ایران در خاک سوریه شود.

جفری روز چهارشنبه وقتی از او پرسیده شد که آیا تحریم‌های آمریکا علیه ایران موجب می‌شود که ایران برای کاهش حضور در سوریه متقاعد شود، پاسخ داد بله من فکر می‌کنم این تحریم‌ها بر کاهش حضور ایران موثر است.

وی مدعی شد:  ایالات متحده به دنبال خروج نیروهای ایران از سوریه است و تاکید می‌کند که حضور آنها در این کشور، امکان حل سیاسی بحران  سوریه را کاهش می‌دهد و مانع از مبارزه با داعش می‌شود.

 جفری اواخر ماه سپتامبر، اعلام کرد که ایالات متحده حضور خود را در سوریه تا زمان شکست داعش و خروج نیروهای ایرانی، حفظ می‌کند و در این شرایط صلح در سوریه برقرار می‌شود.

از سال ۲۰۱۱، سوریه در جنگ داخلی قرار دارد و نیروهای دولتی با گروه‌های معارض در حال مبارزه هستند.

جفری در این گفت‌وگو تاکید کرد: هدف ما این است که با حمایت روسیه، فرانسه، آلمان و ترکیه به قانون اساسی درستی در سوریه برسیم.

وی گفت ما از روسیه توقع داریم که از نفوذ خود برای حل موضوع سوریه استفاده کند که این اقدام بهترین راه برای حفظ امنیت و ثبات نه تنها برای سوریه بلکه برای کل منطقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز