خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان خبر داد:

قبض گاز مشترکین خرمدره‌ای به صورت آنی پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۹۹۳

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، گفت: با بهره‌برداری از سامانه صدور آنی قبوض؛ طرح قرائت کنتور و صدور قبض آنی گاز؛ مقابل درب منازل مشترکین شهرستان خرمدره به صورت پایلوت از اواخر مهر ماه امسال اجرایی شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، موسی احمدلو با بیان اینکه این طرح هم اکنون به صورت آزمایشی در شهرستان خرمدره استان زنجان اجرا می شود، اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده در صورت کسب نتایج مناسب به تدریج تمام شهرهای استان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی، گفت: با پیگیری ها و تلاش های مستمر، در حال حاضر موفق به راه اندازی سامانه جدید قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین گاز طبیعی در شهرستان خرمدره شده ایم تا علاوه بر کاهش هزینه ها، کوتاه تر کردن زمان تولید و توزیع صورتحساب مشترکین گاز طبیعی؛ شاهد افزایش صحت و دقت کار و همچنین تسهیل و تسریع در روند صدور قبوض مصرفی به مشترکین محترم باشیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، با اشاره به اینکه در صدور آنی مشترکین همزمان با مراجعه کنتور خوان و با توجه به قرائت آخرین مقدار مصرف گاز، قبوض خود را دریافت می‌کنند،  ادامه داد: اجرای این سامانه پس از فراهم آمـدن زیرسـاخت‌های نرم افـزاری و سخت افـزاری به صورت پایلوت برای قرائت کنتـور مشترکین شهرستان خرمدره آغاز شده است و هم اکنون نیز شاهد تاثیرات ارزشمند بهره‌برداری از این سامانه هستیم.

احمدلو، با اشاره به اینکه در این سامانه کنتور خوان با حضور در درب منازل و بعد از قرائت کنتور، اطلاعات را در نرم‌افزار موجود در تلفن همراه ثبت و پس از ارسال داده به سرور اصلی و پردازش اطلاعات، در چند ثانیه صورتحساب گاز را بلافاصله در چاپگری که همراه وی است چاپ و همان لحظه تحویل مشترک می‌دهد؛ تاکید کرد: در این طرح امکان پرداخت آنی قبض از سوی مشترکین نیز فراهم شده است.

وی، همچنین  قرائت سریع و دقیق کنتور، از بین رفتن زمان قرائت و تحویل قبوض، امکان چاپ مستقل صورتحساب مشترک در محل، کنترل و نظارت دقیق تر بر عملیات کنتورخوانی با استفاده از سامانهGPS ، کاهش خطاهای انسانی قرائت و اطمینان از عدم توزیع دیر هنگام قبوض را از جمله مزایا و ویژگی های بارز اجرای این طرح عنوان کرد.

احمدلو، دراین خصوص، افزود: عدم نیاز به تجمیع اطلاعات قرائت شده، حفظ یکپارچگی در پردازش و صدور صورتحساب توسط سرور مرکزی و عدم تداخل با آن و قابلیت جمع‌آوری داده‌های جدید مشترکین از مزایای مهم دیگر به کارگیری سامانه قرائت و صدور آنی صورتحساب مشترکین است.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، با بیان اینکه در روش اولیه بسته به تعداد مشترکین گاز در سطح استان؛ قرائت کنتورها انجام و قبوض به صورت دوره ای در 3 سیکل زمانی صادر می‌شود؛ افزود: این کار به سبب فعالیت کنتور خوان‌ها، نیروی چاپ قبوض و استفاده از کاغذ برای چاپ قبض‌ها هزینه بالایی دارد اما در روش جدید تمام این فرآیند به صورت مکانیزه و یکجا انجام شده و با یک بار مراجعه به منازل مردم امکان قرائت و تولید صورت حساب همزمان با هم، فراهم می شود.

احمدلو، ادامه داد: در روش اول، امکان گم شدن قبض‌ها یا پرداخت‌های اشتباهی وجود دارد اما در روش جدید در صورتی که مشترک در منزل حضور نداشته باشد، کنتورخوانی مجدد انجام می‌شود و قبض گاز حتماً در اختیار مشترک قرار می‌گیرد.

وی ، در پایان اضافه کرد: با توجه به لزوم استقرار هر چه بیشتر شاخص‌های دولت الکترونیک و به ‌کارگیری سامانه‌های نرم‌افزاری به منظور مکانیزه‌کردن فرآیندها و نیز تسهیل در اجرای امور، سیستم جدید قرائت و صدور آنی صورتحساب، گام مهم دیگری در راستای ارائه خدمات به مشترکین در کمترین زمان ممکن و افزایش رفاه حال مردم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز