خبرگزاری کار ایران

بررسی وضعیت کارگران بازداشتی مجتمع «مس میدوک»/قول همکاری داده شده است

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۳۴۱

به گفته فعالان صنفی کارگری استان کرمان از روز شنبه تاکنون ۷ نفر از کارگران شاغل در معادن مجتمع مس «میدوک» بازداشت شده‌اند که امروز دو نفر از آنها با قرار وقیقه آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران شاغل در مجتمع مس میدوک در منطقه شهر بابک استان کرمان به دلیل برگزاری اعتراضات صنفی بازداشت شده‌اند.

از قرار معلوم، از ابتدای آبان ماه جاری حدود ۶۰۰ نفر از کارگران پیمانکاری معادن مس شهربابک در انتقاد به شرایط نابرابر مزدی که میان آنها و دیگر همکارانشان وجود دارد، اعتراضاتی برپا کرده‌اند که در نتیجه تعدادی بازداشت شدند.

صبح امروز (۲۲ آبان ماه) گروهی از کارگران در حمایت از کارگران بازداشت شده، با حضور در کنار گلزار شهدا در محدوده مصلی شهر بابک، خواستار آزادی همکاران خود شدند.

گفته می‌شود دو نفر از بازداشت‌شدگان از نمایندگان منتخب کارگران دو شرکت پیمانکاری «مبین»، و «اولنگ» در معادن مس مجتمع میدوک هستند.

براساس شکایتی که از سوی کارفرما در همین رابطه در مراجع قضایی مطرح شده، برای ۵ نفر از کارگران احکام بازداشت در روز شنبه صادر و یک روز بعد (روز یکشنبه) نیز حکم بازداشت دو کارگر دیگر صادر شده است.

پیگیر آزادی کارگران مس میدوک هستیم

علی اسدی (نماینده مردم شهر بابک) با تایید خبر بازداشت تعدادی از کارگران مس میدوک به ایلنا گفت: درحال تعامل با نهادهای مختلف هستیم تا کارگران بازداشتی آزاد شوند.

به گفته وی، کارگران مس میدوک در ارتباط به اعتراضات اخیر بازداشت شده‌اند که خبر آزادی دو نفرشان امروز به وی داده شده است.

اسدی در تشریح مطالبات کارگران مس میدوک که در نتیجه آن تعدادی از کارگران بازداشت شده‌اند، اظهار کرد: این کارگران که از طریق شرکت‌های پیمانکاری «مبین» و «اولنگ» در معادن مس مجتمع میدوک مشغول کارند، از مدت‌ها قبل به دنبال مطالباتی هستند که مهم‌ترین بخش آن برابر نبودن مزایای شغلی میان آنها و کارگران قرارداد مستقیم مجتمع مس میدوک است.

 او با بیان اینکه به همین دلیل کارگران به نشانه اعتراض طی یک الی دو هفته گذشته فعالیت تولیدی محل کار خود را کاهش داده بودند، در ادامه افزود: در ارتباط با مشکلاتی که برای کارگران مس میدوک بوجود آمده، هم با کارگران و هم با چندین نفر از مسئولان امنیتی و نهاد‌های سیاسی استان و شهرستان صحبت‌هایی انجام شده و همه آنها برای آزادی کارگران بازداشت شده، قول همکاری داده‌اند.

این لحظه پیگری‌های خبرنگار ایلنا برای گفتگو با مسئولان فرمانداری شهر بابک در این خصوص به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز