خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری همدانی:

خطر مواد مخدر به‌میزان خطر گروه تروریستی داعش است

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۰۸۷

مرجع تقلید شیعیان، خطر مواد مخدر را به میزان خطر گروه تروریستی داعش خواند و گفت: اعتیاد منجر به بروز مفاسد بسیاری از جمله طلاق، بزهکاری، خشنونت، قتل، همسرآزاری و... می‌شود.

به گزارش ایلنا، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ورود مواد مخدر از مشکلات و بلایای بزرگ کشور است و باید با مقامات افغانستان به‌منظور جلوگیری از کشت و قاچاق مواد مخدر با جدیت و قاطعیت صحبت شود؛ چراکه آن کشور تبدیل به میدان تاخت و تاز سیاست‌های شوم آمریکا شده است.

وی با بیان اینکه انسانی که به اعتیاد آلوده شود، خساراتش غیرقابل جبران است، افزود: اعتیاد منجر به بروز مفاسد بسیاری از جمله طلاق، بزهکاری، خشنونت، قتل، همسرآزاری و... می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: خطر مواد مخدر به‌میزان خطر گروه تروریستی داعش است لذا باید با قاطعیت جلوی ترویج و قاچاق آن را گرفت و همچنین علل قاچاق مواد مخدر شناسایی و ریشه‌یابی شوند.

آیت الله نوری همدانی بر ریشه کنی فقر و بیکاری در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: این دو از عوامل مهم گرایش افراد به مصرف مواد مخدر محسوب می‌شوند، همچنین باید خطرات مواد مخدر به مردم بیان شود تا سطح آگاهی آنان بالا رود.

استکبار جهانی در افزایش تولید مواد مخدر افغانستان سهیم است

همچنین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این دیدار با بیان اینکه استکبار جهانی در افزایش تولید مواد مخدر افغانستان سهیم است، افزود: سال 2001 میلادی تولید مواد مخدر در افغانستان، 200 تن بود اما این رقم بعد از گذشت دو دهه، به ده هزار تن رسیده است.

اسکندر مومنی با اشاره به اقدامات ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر افزود: قریب به 40 سال، اقدامات گسترده‌ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته و نیروهای انتظامی و امنیتی تاکنون 3700 شهید و 12 هزار جانباز در این راه تقدیم نظام کرده‌اند.

دبیرکل ستاد بیان داشت: ایران رتبه نخست کشفیات تریاک و رتبه دوم کشفیات مرفین و هروئین را در دنیا دارد و در شش ماهه نخست امسال نیز، 500 تن انواع مواد مخدر کشف کرده است.

مومنی ادامه داد: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مواد مخدر، توجه به حوزه پیشگیری از اعتیاد است و تلاش دارد از همه ظرفیت‌های دینی، اجتماعی، فرهنگی و مردمی در این حوزه استفاده کند تا شاهد عدم گرایش جوانان به اعتیاد باشیم.

وی بیان داشت: علاوه بر اینکه دولت و حاکمیت باید در مبارزه با مواد مخدر تلاش کنند، مردمی شدن این مبارزه نیز بسیار مهم است. خانواده‌ها باید نسبت به اعتیاد و پیامدهای آن حساس باشند و دستگاه‌های فرهنگی می‌بایست با احساس مسئولیت در امر مبارزه با مواد مخدر مشارکت داشته باشند.

دبیرکل ستاد بر نقش مهم روحانیون در حوزه پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: روحانیون در ایام ماه مبارک رمضان و محرم الحرام، می‌توانند از طریق آگاهی‌بخشی و متقاعدسازی عموم مردم نقش مؤثری در پیشگیری از مصرف مواد مخدر ایفا کنند.

مومنی بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی، رسانه‌های جمعی و دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری در حوزه پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: فرد معتاد، نه فقط به خودش بلکه به خانواده و جامعه نیز آسیب می‌رساند لذا توجه به حوزه پیشگیری و افزایش آگاهی مردم نسبت به پیامدهای ناشی از اعتیاد از ضروریات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز