خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

مواد مخدر معضل جهانی است

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۰۸۵

مرجع تقلید شیعیان در دیدار با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با مواد مخدر از وظایف دینی است و اگر این مبارزه صورت نگیرد جوانان این مرز و بوم از دست می‌روند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید شیعه در این دیدار با بیان این مطلب گفت: خطراتی که در کشور افغانستان از حیث مواد مخدر وجود دارد، بسیار مهم است و کشورهای دیگر ممکن است از آن تاثیر بپذیرند.

وی بیان داشت: مواد مخدر معضل جهانی است و باید به‌طور جدی با آن مبارزه کرد، طوری‌که هیچ مواد مخدری از افغانستان وارد کشورمان نشود. علما، سخنرانان و مسئولان کشور باید در زمینه مبارزه با مواد اطلاع‌رسانی کنند و به مردم بگویند چه خطر بزرگی در کمین آنان است، این امر از وظایف دینی ما است و اگر کوتاهی کنیم در پیشگاه خداوند مسئول هستیم.

آیت الله صافی گلپایگانی بر انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی علیه مواد مخدر تاکید کرد و افزود: آموزه‌های دینی نیز نقش مهمی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و افزایش آگاهی مردم دارند و اگر جنبه‌های دینی مردم تقویت شوند، در این حوزه موفق خواهیم شد. مبارزه با مواد مخدر کار بزرگ و با اهمیتی است، شما با نجات شیعیان، اسباب خوشحالی امام زمان ارواحنا فداه را فراهم می‌کنید.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این دیدار گفت: ایران در ۴ دهه گذشته، مبارزه بی امانی را با مواد مخدر در همه حوزه‌های مقابله، برخورد با اشرار و قاچاقچیان داشته و نهادهای مقابله‌ای کشور اعم از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و استانداران تلاش بسیار زیادی را انجام دادند.

اسکندر مومنی افزود: ایران امنیت را یکپارچه می‌بیند و برایش فرقی ندارد مواد مخدر قرار است داخل کشور توزیع ‌شود یا به کشورهای خارج ترانزیت ‌شود لذا در مبارزه با مواد مخدر سعی دارد جان همه جوانان دنیا را نجات دهد. از ابتدای انقلاب تاکنون ۳۷۰۰ نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌ و در شش ماه نخست امسال نیز ۹ نفر در این مبارزه به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

مومنی گفت: سال ۲۰۰۱ میلادی تولید مواد مخدر در آن کشور، ۲۰۰ تن بود اما این رقم بعد از گذشت دو دهه، به ده هزار تن رسیده، یعنی به حدود ۵۰ برابر بعد از حضور آمریکاییان رسیده است. ایران رتبه نخست کشفیات تریاک و رتبه دوم کشفیات مرفین و هروئین را در دنیا دارد.

دبیرکل ستاد؛‌ جمع‌آوری معتادان از شهرها و ایجاد فضای امن بین مردم در کوتاه‌مدت و پیشگیری از عدم گرایش جوانان به اعتیاد با همراهی همه نهادهای ذی‌ربط به‌منظور مصون‌سازی جامعه از اعتیاد را از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر خواند.

مومنی گفت: اعتیاد جزو پنج آسیب اجتماعی نخست کشور است و  رهبر انقلاب نیز شخصاً موضوع آسیب‌های اجتماعی را پیگیری می‌کنند، شخص رییس‌جمهور نیز به کرات در سخنرانی‌هایشان بر رفع آسیب‌های اجتماعی تاکید دارند. هزینه سالانه مواد مخدر از جمله مصرف و درمان معتادان در کشور ۱۹۹ هزار میلیارد تومان و معادل ۱۱.۷ درصد تولید ناخالص ملی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز