خبرگزاری کار ایران

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا:

اروپا در کنار ایران خواهد ماند/ تداوم همکاری ها را اعلام می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۸۸۳

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا گفت: درخصوص حمل و نقل، اتحادیه اروپا همواره کنار ایران خواهد بود و تداوم همکاری‌ ها را اعلام می‌کنم.

ماجا باکران در همایش آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اداره کل حمل و نقل اتحادیه اروپا در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد گفت: اعلام می کنم که در خصوص حمل و نقل اعم از دریایی و ...، اتحادیه اروپا همواره کنار ایران خواهد بود و ادامه همکاری‌ها را اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۶ هیئتی از اتحادیه اروپا به رهبری خانم موگرینی به ایران سفر کرد که در این حضور توافقات ارزشمندی در زمینه حمل و نقل در ابعاد شهری و هواپیمایی ایجاد شد و در این همایش اجازه می‌خواهم حامل این پیام باشم که همچنان در مسیر همان توافقات حرکت می کنیم.

باکران گفت: ۸۰ درصد حمل و نقل جهان از نظر حجم و ارزش از طریق دریا و توسط کشتی‌ها صورت می‌گیرد و این‌که در چه نقطه‌ای و کجا قرار داشته باشد، اهمیت ندارد. اتحادیه اروپا و قاره اروپا در ادوار مختلف تاریخ از طریق دریا با قاره آسیا تجارت داشته است. به همین خاطر خواهان آن هستیم بین قاره اروپا و آسیا همچنان این ارتباط برقرار باشد و تلاش داشته باشیم این موضوع به عنوان یک جریان همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: ادامه این جریان به تحقق لجستیک می‌انجامد که در کنار این مزیت، حمل و نقل را رشد داده و به توسعه کشورها کمک خواهد کرد و در کنار آن منجر به پایداری اقتصادی و زیست‌محیطی نیز می‌شود. به همین خاطر باید امنیت را بالا ببریم و همان‌طور که می‌دانید این موارد همگی در کانون فعالیت‌ های ما قرار دارد.

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا ادامه داد: در این خصوص لازم است که زمینه را برای رقابت سالم و برابر ایجاد کنیم و در کنار آن بتوانیم با افزایش همکاری با کشورهای مختلف شاهد نوین‌سازی و ارتقاء بنادر باشیم. به همین خاطر خوب است که بتوانیم در فعالیت‌ های خودمان خودکار سازی را انجام داده و تبادل اطلاعات داشته باشیم.

وی افزود: جهان در حال تحول بزرگی است و عصر دیجیتال را تجربه می‌کنیم. به همین خاطر فعالیت‌ها در این عرصه با نظارت بیشتری انجام می‌گیرد و در حوزه دریایی هم باید از این عرصه به بهترین شکل بهره گرفته شود. این تحولات بسیار سریع هستند و برای عقب نماندن باید سریع حرکت کرد و با آن سازگار شد.

باکران با تاکید بر اینکه تمرکز بالایی روی این موارد از سوی اتحادیه اروپا و قاره اروپا صورت گرفته گفت: در این فرصت و در این همایش می‌خواهیم جدا از تمرکز و صحبت روی اولویت‌های سیاسی بین ایران و اتحادیه اروپا به‌طور خاص و تخصصی اطلاعات بین دو طرف تبادل شود و در کنار هم با این چالش مواجه باشیم.

وی گفت: در همین زمینه از بخش خصوصی می‌خواهیم که با بخش حاکمیتی و قانونگذار همراه باشد چرا که تلاش آن‌ها در تسریع فعالیتها کمک شایانی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز