خبرگزاری کار ایران

تماشای روی دیگری از معدن و معدنچیان در نمایشگاه عکس کیمیا

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۴۴۴

نمایشگاه عکس دومین دوره جشنواره کیمیا در خانه هنرمندان ایران افتتاح شده و در افتتاحیه این نمایشگاه علاقه مندان به هنر عکاسی و افراد متخصص حوزه صنعت و معدن گرد هم آمدند تا آثار رسیده به این جشنواره را در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران مشاهده کنند.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه عکس کیمیا که در برگیرنده ۴۵ اثر برگزیده عکاسان در حوزه معدن بوده، به مدت ۱۰ روز میزبان مخاطبان است. هدف این نمایشگاه استفاده از حافظه و دانش تصویری عکاسان برای ترویج موضوعات مرتبط با صنایع معدنی، در بین جامعه عکاسان به طور خاص و هنرمندان است.

«اردشیر سعد محمدی» قائم مقام ایمیدرو و معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی درباره برپایی این نمایشگاه گفت: «خوشحالم که هنرمندان و عکاسان از این جشنواره استقبال خوبی کردند. ما باید هرچه بیشتر سختی کار معدن کاران را به مردم نشان دهیم. اینکه کمتر کس حاضر می‌شود با درآمد کم و حقوق بسیار و با مشقت در معدن کار کند. بی شک عکس‌های این نمایشگاه پل ارتباطی خیلی خوبی بین معدن کاران و مردم خواهد بود و می‌توان از این عکس‌ها به روانشناسی این افردا نیز رسید. معمولاً معدن چیان افرادی با ظاهر سخت و چهره‌هایی خشن در دید افراد جامعه به نظر می‌رسند اما مردم باید به دل‌های رئوف و مهربان آنان آشنا شوند. آثاری هم که در این نمایشگاه برپاست نشان دهنده همین موضوع است و عکس‌های زیبایی است که دیدن آنها برای فعالین معدنی هم جالب و با اهمیت است.»

«محمدرضا بهرامن»، رئیس خانه معدن ایران درباره نمایشگاه عکس کیمیا می‌گوید: «ورود من به نمایشگاه عکس و معدن از آنجا شد که با توجه به اینکه بنده یک فعال معدنی هستم و همه من را با خاطرات معدنی کشور می‌شناسند دوست داشتم به این نمایشگاه بیایم و کار هنرمندان را از زوایه ای که برای خود بنده هم شاید تازگی داشته باشد، مشاهده کنم.قاعدتاً این نمایشگاه و عکس‌هایی که در اینجا به نمایش گذاشته شده می‌تواند فعالیت اقتصادی بخش معدن را به مخاطبین و عموم مرد جامعه به خوبی نشان دهد».

«حسن غفاری»، عکاس و یکی از داوران این جشنواره نیز می‌گوید: «بعد از داوری آثار زیادی که به جشنواره رسیده بود ما تعدادی از منتخب این عکس‌ها را انتخاب کردیم که ماحصل این آثار در گالری تابستان خانه هنرمندان برای عموم مردم و علاقمندان قابل مشاهده و استفاده است».عکس‌هایی که برای این نمکایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته، واقعاً عکس‌هایی زیبا هستند و خوشبختانه ما شاهد بازدید و استقبال علاقه مندان به حوزه عکاسی معدن هستیم.

غفاری معتقد است: «امروز دوست داران عکاسی و متخصصین معدن در این نمایشگاه حاضر هستند و چون این نمایشگاه به دلیل سپری کردن دوره دومش هنوز نو پا است تاکنون موفق نشده از همه زوایا به موضوع و نقش معدن در جامعه بپردازد. احساس خلا ای که در یک سری از تصاویر این نمایشگاه دیده می‌شود را می‌توان از بیان اهالی اهل فن حاضر در این نمایشگاه فهمید و رفع آن در برنامه‌های سال‌های آینده باید در نظر گرفته شود.»

این نمایشگاه در گالری تابستان خانه هنرمندان تا 28 آبان ماه جاری برای بازدید علاقمندان برپاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز