خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض کارگران «هفت تپه» به مدیریت مجتمع و مطالباتِ معوقه

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۹۸۰

برخی منابع کارگری در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از ادامه اعتراضات صنفی کارگران این مجتمع خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران معترض که شمار آنها تا ۵۰۰ نفر برآورد شده است، می‌گویند: در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی مجتمع نیشکر هفت‌تپه مشغول کارند و از تقریبا هفته پیش اعتراض صنفی خود را نسبت به تاخیر در پرداخت شدن مطالبات مزدی و نامشخص بودن وضعیت مدیریت مجتمع از سر گرفته‌اند که تا امروز شنبه (۱۹ آبان ماه ) ادامه یافته است.

به ادعای این کارگران؛ در حال حاضر حدود ۱۰۵ روز است که دستکم ۲ هزارو ۵۰۰ کارگر شاغل در مجتمع کشت وصنعت هفت تپه دستمزد دریافت نکرده‌اند.

به گفته آنان؛ تشدید اعتراضات کارگری در حالی ادامه دارد که طی چند روزی که اجتماع صنفی کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه به صورت غیرمستمر آغاز شده، اخبار متعددی از منابع رسمی و غیررسمی تخلفات هیات مدیره و سهامداران مجتمع هفت تپه به گوش ما کارگران می‌رسد و در این ارتباط هنوز هیچ مقام دولتی به‌صورت جدی قصد پاسخگویی به سوالات ما کارگران را ندارند.

در عین حال حدود ۲۷۰ نفر از کارگران مشمول بازنشستگی با همراهی همکاران خود در این دوره از اعتراضات مدعی هستند کارفرما به وعده‌ پرداخت مطالبات بازنشستگی آنها عمل نکرده و آنها هنوز منتظر هستند.

آنها همچنین تاکید می‌کنند: بیش از دو سال است که مالکیت مجتمع نیشکر هفت تپه به بخش خصوص واگذار شده است و ما تقریبا هر روز شاهد اتفاقات جدیدی در این مجتمع بوده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز