خبرگزاری کار ایران

صنعتی منفرد مطرح کرد:

پیشرفت ۸۶ درصدی طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۹۱۷

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان پیشرفت ۸۶ درصدی طرح آمارگیری را از ویژگی‌های مسکن روستایی در استان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد با بیان اینکه، طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در استان زنجان از ۲۱ مهرماه آغاز شده و تا 21 آبان‌ماه  ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: تاکنون طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در 174 روستا با تعداد 3 هزار و 745  واحد مسکونی (86 درصد) اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: در این طرح باید 4 هزار و 336 واحد مسکونی روستایی به عنوان نمونه در 211 روستای استان مورد آمارگیری و مطالعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این طرح 22 نفر در غالب کارشناس مسئول فنی اجرایی استان، کارشناس بازبینی، کارشناس گروه آمارگیری، مامور آمارگیر  و بازبین فعالیت می‌کنند، افزود: هدف از اجرای این طرح جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی برای پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه‌ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی ‌است.

صنعتی‌منفرد تصریح کرد: اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی گامی مهم در راستای پیشبرد طرح جامع بهسازی و سازماندهی مساکن روستایی، ساماندهی و ایجاد امکانات رفاهی و اجرای سایر طرح‌های عمرانی بوده  و در نهایت بهبود وضعیت مسکن روستائیان را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تعامل هم استانی‌های ساکن روستاها، دهیاران و بخشداران با ماموران آمارگیری را برای تهیه آمار دقیق از مسکن روستایی را مطلوب دانست و گفت: با مشارکت روستائیان و  جمع‌آوری اطلاعات دقیق و صحیح در این طرح می‌توان در  تهیه و اجرای طرح‌های جامع بهسازی مسکن، توسعه اصولی و پایدار روستاها و برنامه‌ریزی‌ها هدفمند و موثر عمل کرد.

وی همچنین بر ضرورت همکاری مردم، مسئولان و اصحاب رسانه در اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: اصحاب رسانه نقش مهمی در راستای اطلاع‌رسانی این موضوع و جذب حداکثری اهالی روستا در اجرای این طرح داشتند.

صنعتی‌منفرد یادآور شد: در سطح استان زنجان، 91 هزار و 265 واحد مسکونی روستایی شناسایی و تا به امروز 47 هزار و 270 واحد مسکونی روستایی برابر با 52 درصد، توسط بنیاد مسکن استان مقاوم‌سازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز