خبرگزاری کار ایران

دبیرکل موسسه «مؤمنان بدون مرز» در عمان ناپدید شد

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۸۸۳

ریاست عمومی امنیت اردن اعلام کرد که عصر روز گذشته خبر ناپدید شدن دبیر مؤسسه «مؤمنان بدون مرز» در شرایطی مبهم و پیچیده در عمان را دریافت کرده است.

ه گزارش ایلنا به نقل از «سومریه نیوز»،‌ پایگاه خبری «عمون» به نقل از منبعی در دفتر ریاست اعلام کرد که «یوسف قندیل» دبیرکل مؤسسه مؤمنان بدون مرز در منطقه طارق ناپدید و خودروی او در این منطقه پیدا شده است.

«حامد قندیل» برادر یوسف قندیل گفت: «خودرو را در وضعیتی غیر عادی پیدا کردم طوری که موتور کار می‌کرد، چراغ‌ها روشن و درب‌ها باز بودند». 

 عادل قندیل با اشاره به اینکه برادرش هفته گذشته اعلامیه امنیتی تهدیدآمیزی را دریافت کرده بود،‌ گروه «اخوان المسلمین» را مسبب ناپدید شدن وی دانست. 

مقام‌های اردنی ماه گذشته میلادی مانع برگزاری کنفرانس جنجال برانگیز مؤسسه مومنان بدون مرز در این کشور شده بودند، ‌چرا که حاوی بندهایی در اسائه به ذات اقدس الهی بود. 

مؤمنان بدون مرز، موسسه‌ای مطالعاتی و پژوهشی است که در سال ۲۰۱۳ تأسیس و مقر آن در شهر «الرباط» اردن است. این مؤسسه دارای شعبه‌ها و دفترهای هماهنگی  در برخی کشورهای عربی است. 

این موسسه مدعی است که نقش بسزایی در خلق فضای آزاد اندیشی و نوآوری در بررسی موضوعات تجدد خواهی و اصلاح دینی در جوامع عربی و اسلامی داشته است و ایمان، بدون مرز و فراتر از فرقه‌های عقیدتی و ملی و فرهنگی و دینی و قومی و مذهبی عمل می‌کند. 

از جمله اهداف این مؤسسه،‌ ایجاد فرصت و محیط مناسب و حمایت از شیوه‌های تعدد فکری و فرهنگی با رنگ عقلانی و علمی است که بر یکدیگر تاثیر گذاشته و تلاش‌هایشان در هم تنیده شود.

این مؤسسه همچنین به تفکیک اصول و پایه‌های فکری پدیده‌های اندیشه و فرهنگ بسته و منحصر و نیز رساندن صدای جریان نوخواهی به تمام اقشار اجتماعی نظر دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز